Na šta se građani Sarajeva najviše žale: Isti problemi u tri općine

3
L.S.
Na šta se građani Sarajeva najviše žale: Isti problemi u tri općine
Foto: A. K. /Radiosarajevo.ba / Sarajevo

Redovno čitamo na društvenim mrežama razne primjedbe građana na probleme s kojima se susreću svakodnevno u svojim ulicama.

No, koliko tih problema se prijavljuje nadležnim organima i da li se isti rješavaju, pitali smo sarajevske općine.

Za portal Radiosarajevo.ba pojasnili su iz Općine Centar, Općine Stari Grad i Općine Novo Sarajevo sa kojim se najčešće problemima građani susreću, ali i naglasili na koji način građani mogu da prijave problem iz svoje mjesne zajednice.

RTV Slovenija tražila da se Izrael povuče sa Eurosonga

RTV Slovenija tražila da se Izrael povuče sa Eurosonga

*Do objave ovog teksta iz Općine Novi Grad nismo dobili odgovore.

Zanimljiv je podatak da se u sve tri općine građani najviše žale na komunalne probleme (nepropisno odlaganje smeća, problemi redukcije vode, curenje vode, razna infrastrukturna oštećenja, problemi sa uličnom rasvjetom, nelegalna izgradnja...), no tu su i drugi problemi.

“Građani općine Centar svakodnevno prijavljuju probleme mjesnim zajednicama i to putem zvaničnog obrasca/zahtjeva koji se nalazi u mjesnoj zajednici ili putem e-maila (zvaničnih e-mailova mjesnih zajednica). Najčešći problemi sa kojima se susreću građani odnose se na komunalnu infrastrukturu, a često se obraćaju i sa zahtjevima za pomoć socijalno ugroženim”, ističu iz Općine Centar za portal Radiosarajevo.ba.

Naglasili su građanima da ako žele da riješe neki problem, procedura je slijedeća:

  1. Podnošenje pismenog zahtjeva mjesnoj zajednici (ili e-maila);
  2. Prezentiranje zahtjeva (upoznavanje Savjeta MZ sa sadržajem zahtjeva) na sjednici Savjeta mjesne zajednice;
  3. Prosljeđivanje zahtjeva nadležnoj općinskoj ili kantonalnoj službi;
  4. Informisanje pismenim putem građanina/podnosioca zahtjeva o poduzetim aktivnostima;
  5. Prilikom dobijanja odgovora nadležne službe, preduzeća ili institucije po podnesenom zahtjevu, građanin se pismenim putem obavještava o istom.

Važno je podsjetiti građane da je svaki problem moguće riješiti, ako ima volje. Lokalnu zajednicu, kao takvu čine ljudi i njihove potrebe. Pojedinac može pokrenuti ideju i doći do rješenja.

Prema statistici za 2021., sekretari mjesnih zajednica primili su ukupno 15.627 stranaka koje su iznosile različite zahtjeve u Općini Stari Grad. Organizovano je 17 zborova građana, te 38 sastanaka Savjeta mjesnih zajednica.

Općina Stari Grad Sarajevo, predvođena općinskim načelnikom mr Ibrahimom Hadžibajrićem, ima praksu redovnog organizovanja zborova građana u svakoj starogradskoj mjesnoj zajednici. Načelnik Hadžibajrić i njegovi najbliži saradnici direktno sa građanima razgovaraju o njihovim problemima, te ukoliko postoje realne mogućnosti, isti se rješavaju u najkraćem mogućem periodu”, ističu za portal Radiosarajevo.ba iz ove Općine.

Na području općine Stari Grad Sarajevo je 16 mjesnih zajednica, koje predstavljaju obavezan oblik mjesne samouprave putem kojih građani odlučuju o poslovima značajnim za život i rad na njihovom području.

Građani se putem mjesnih zajednica uključuju u procese planiranja i provođenja lokalnih akcija da u saradnji sa lokalnom upravom iniciraju i vode lokalni razvoj svojih područja. Stanovnici putem sekretara mjesnih zajednica, dostavljaju inicijative i prijedloge za rješavanje određene problematike.

U skladu sa nadležnostima Općine Stari Grad Sarajevo, određena problematika koja se delegira putem mjesnih zajednica se rješava putem nadležnih općinskih službi, dok se pitanja koja nisu u direktnoj nadležnosti Općine šalju na dalje rješavanje određenim institucijama koje djeluju na različitim nivoima vlasti”, tvrde iz Općine Stari Grad za portal Radiosarajevo.ba.

Kako ističu iz ove općine do sada, najveći broj zahtjeva građana odnosio se na asfaltiranje, sanaciju stepeništa i kaldrmi, izgradnju potpornih zidova, sanaciju stambenih jedinica i sličnih problema.

S druge strane, iz Općine Novo Sarajevo ističu: “Najčešće evidentirani ili neposredno prijavljeni problemi su iz komunalne i infrastrukturne oblasti (čistoća i održavanje javnih i parkovskih površina, parkovskog mobilijara, rješavanje saobraćajne problematike kroz održavanje puteva i signalizacije, rješavanje saobraćaja u mirovanju, funkcionisanje javnog prevoza, održavanje javne rasvjete), oblasti primarne zdravstvene zaštite naročito u posljednje dvije godine sa pojavom pandemije COVID-19, oblasti prostornog i planskog planiranja i uređenja, oblasti socijalne zaštite, oblasti bezbjednosti i sigurnosti, oblasti upravljanja zajedničkim dijelovima zgrada i dr.

Zaprimljeni zahtjevi se putem Protokola evidentiraju i onda prosljeđuju nadležnim općinskim službama, javnim preduzećima i ustanovama na rješavanje, a vrlo često i u direktnim kontaktima sa javnim preduzećima i ustanovama sekretari mjesnih zajednica prosljeđuju na rješavanje evidentirane probleme.

Po završenim procesima (izvršenim radnjama) dostavljaju se povratne informacije u mjesne zajednice, koje onda o tome obavještavaju zainteresovane građane i subjekte”, kazali su iz ove Općine za portal Radiosarajevo.ba.

Postoje i pojedinačni primjeri gdje su građani samoinicijativno zvali Općine i prijavljivali uočene probleme u svojim naseljim, od problema pasa lutalica, parking mjesta, nelegalnog postavljanja ograda, sumnjive izgradnje, buke u zgradi i slično, ali i raznih drugih problema gdje je bilo posla i za inspekciju i policiju.

Građani svake općine mogu postići željene promjene ukoliko izvrše pritisak ne samo na općine, već na sve nadležne kantonalne institucije i preduzeća u čijim su i nadležnostima određena problemska pitanja.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (3)

/ Povezano

/ Najnovije