Mladići iz Banje Luke znaju: Kako pronaći pravi posao u zdravoj sredini

Sanja Šabanadžović Jerlagić
Mladići iz Banje Luke znaju: Kako pronaći pravi posao u zdravoj sredini
/ Kazoze
Tražite posao, no zbog loših iskustava i nezdrave radne sredine niste sigurni da li se trebate prijaviti na neki konkurs? Kazoze vam može pomoći!

Kazoze je online platforma koja pomaže ljudima u traženju posla. Ako želite saznati više o nekoj firmi prije nego se prijavite za posao, ova platforma vam može pomoći u tome.

"Kazoze je nastala kao elementarna potreba za transparentnošću na tržištu rada bivše Jugoslavije. Takve informacije upravo mogu pružiti zaposlenici u izvjesnim firmama. Insajderski komentari onda pružaju uvid u realnu sliku radnih uslova u firmama i budući radnici onda ne moraju više 'kupovati mačka u vreći' kada započinju s radom u nekoj firmi.

Kazoze precizno tematizira pitanja koja su za sve radnike značajna kao npr. kakvo je ponašanje nadređenih u firmama, da li su zanimljivi poslovni zadaci, kakav je odnos prema starijim kolegama, kakva je zarada i kakva su socijalna izdvajanja... Također, moram naglasiti da su ovi upitnici rađeni prema Evropskoj fondaciji za kvalitet rukovođenja (EFQM)", pojasnio je za portal Radiosarajevo.ba Martin Pulić, mladić koji je sa Sašom i Markom Samardžićem osnovao platformu.

Martin je rođen u Nišu, a u Banja Luku je došao 1990. godine. Nakon završenog studija u Beču, vratio se u našu zemlju i kako kaže, pored rada na platformi, u slobodno vrijeme prijateljima i poznanicima najčešće odgovara na pitanje - zbog čega se vratio u BiH

"Moram jednu stvar da naglasim. Mi građani BiH, već duže vrijeme svjedočimo brutalnim zloupotrebama medija i izmišljanju pravno nepostojećih kovanica poput 'vitalni nacionalni interesi'! Još je Karl Marks davno uvidio da takve populističke kovanice služe da se prikrije veliko materijalno raslojavanje između buržoazije i proletarijata. Kazoze se u potpunosti slaže s tim. Za Kazoze u svim zemljama postoje samo ovi 'vitalni nacionalni interesi' a to su: bolji uvjeti na poslu, zarada, sigurnost na radu, uvažavajući odnos prema radnicima, životna sredina i žaštita prirode, apsolutna ravnopravnost svih ljudi, itd...", poručio je naš sagovornik.

Ciljna grupa ove platforme su obrazovani ljudi starosti između 24 i 50 godina, kojima žele pomoći da pronađu odgovarajući posao i firmu koje vole. 

"Zaposlenici, kao uostalom i svi ljudi koji su se na neki način susretali s firmama na tržištu rada (konkursi za posao, prakse…) na našoj platformi postaju protagonisti firmi i imaju priliku da anonimnim komentarima obavijeste druge kandidate o uslovima rada, prednostima koje firma daje, radnoj atmosferi, o iskustvima na praksi ili konkursu za radno mjesto. Takav koncept je na EX-YU prostoru potpuno nov. Dakle, kada radnici na Kazoze portalu ili nekom drugom portalu za zapošljavanje vide oglas za posao, za radnike je korisno da na Kazozeu pogledaju da li već postoje iskustva radnika iz te firme. Na taj način radnici mogu saznati da li se uopšte isplati raditi u takvoj firmi?", pojasnio je Martin Pulić.

Na platformi je moguće ocijeniti firme iz BiH, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Makedonije, Crne Gore i Kosova, a planirano je i proširenje na tržište rada na istoku sve do Rusije (Albanija, Bugarska, Rumunija, Ukrajina i Rusija).

Šta Kazoze nudi poslodavcima?

"Za poslodavce, Kazoze nudi mogućnosti efikasnog zapošljavanja visoko profesionalnih radnika i mogućnosti predstavljanja svoje kompanije u cjelini kao atraktivnog poslodavca, tj. da preko svojih radnika, od svoje kompanije stvori poseban, autentičan, vjerodostojan, dosljedan i atraktivan brend (Employer Branding). Osim toga, poslodavci koriste platformu kao dodatni izvor informacija da nauče nešto novo o atmosferi u svojoj kompaniji. Također, mogu iz perspektive svojih zaposlenih naučiti nešto novo o potencijalnim poboljšanjima u firmi", dodao je Pulić.

Kazoze je online od 1. januara 2017. godine

"Zainteresovanost za Kazoze je totalno iznad naših očekivanja. Prošli mjesec smo imali 13.000 posjeta, a već imamo preko 150 autentičnih ocjena firmi. To nam govori da na EX-YU postoji velika potreba za komunikacijom na relaciji: poslodavac-radnik, a radnici pokazuju da imaju veliku potrebu da svoga poslodavca iskritikuju ili pohvale. Sa druge strane, ozbiljni poslodavci imaju mogućnost da preko svog profila pokažu prednosti i pogodnosti svoje firme i time privuku najbolje radnike.

Portal Kazoze se sada nalazi u beta fazi i već do kraja marta ćemo aktivirati nove funkcije. Mladim profesionalcima koji imaju posao i onima koji ga traže preporučujemo da često posjete Kazoze. Sigurni smo da će naći mnoge veoma korisne informacije za sebe", kazao je Pulić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije