Kampanja 'Stop švercu' - Suzbiti crno tržište koje odnosi desetine miliona KM
Cilj četvrte kampanje "Stop švercu" koju zajednički organizuju Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) i Udruženje ekonomista RS SWOT je da budžeti BiH ne ostaju uskraćeni za desetine pa čak i stotine miliona KM zbog prodaja cigareta bez akciznih markica na crnom tržištu.
Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju u Upravi za indirektno oporezivanje kaže da su dosadašnje kampanje dale rezultate i da se po pravilu povećava broj prijava nelegalne trgovine tokom trajanja kampanje.
Prema njegovim riječima veoma je važno da građani shvate pogubnost crnog tržišta i da se aktivno uključe u borbu za njegovo suzbijanje.
Nevjerovatan revanš: Usyk pobijedio Furyja i potvrdio dominaciju u teškoj kategoriji
"Vrlo nam je važno da prilikom poziva na našu otvorenu liniju građani ostave što više konkretnih informacija o tome gdje se, tačnije na kojoj se adresi nelegalno prodaju cigarete ili duhan, kao i informaciju ko se bavi tom nelegalnom prodajom. Ukoliko budu imali više konkretnih informacija, službenici UIO će brže i lakše provesti aktivnosti na terenu i izvršiti oduzimanje nelegalno prodavane alcizne robe", kazao je Kovačević
On je posebno naglasio da se građani ne trabaju plašiti da ostave što više konkretnih informacija, jer je nihova anonimnost zagarantovana.
"Otvorena linija UIO, čiji je broj 080 02 06 07 postavljena je tako da nemamo uvid s kojeg broja građani zovu, a nisu dužni ni ostavljati svoje lične podatke, što im daje sigurnost u potpunu anonimnost", rekao je Kovačević i dodao da oni građani koji ne žele biti anonimni mogu proslijediti i lokaciju na viber liniju UIO čiji je broj 065355155 sa informacijama o mjestu i licima koja se bave nezakonitom prodajom cigareta i duhana, a sve ovo se može dostaviti i na e-mail adresu: stop.svercu@uino.gov.ba"
Saša Grabovac izvršni direktor Udruženje ekonomista RS SWOT se slaže da su dosadašnje kampanje dale rezultata i da se kroz pokazatelje može vidjeti da je crno tržište u padu, ali da je i dalje neprihvatljivo visok udio prodatih cigareta bez akciznih markica.
On je podsjetio da se u dosadašnjim kampanjama, pored poziva građanima da prijave nelegalnu prodaju cigareta, radilo i na njihovoj edukaciji.
"Veoma je važno da se građani edukuju, da znaju osnove pojmove, kao na primjer šta je akciza, zašto se naplaćuje, gdje bi trebao da završi taj novac od prikupljenih akciza…", kazao je Grabovac i podsjetio da je to upravo bilo težište kampanje u prošloj godini.
On je rekao da da ove godine očekuje veliku podršku medija u realizaciji kampanje.
"Smatramo da veće angažovanje novinara i medijskih kuća veoma važno ka postizanju našeg zajedničkog cilja", kazao je Grabovac i dodao da očekuje da se kroz istraživačke tekstove ukaže na pogubne posljedice nelegalnog tržišta.
Prema njegovim riječima, kako bi dodatno motivisali novinare, organizovan je nagradni konkurs za najbolji članak ili prilog koji se bavi problematikom crnog tržišta, te da će biti nagrađeno pet najboljih radova.
Predstavnici duvanske industrije također smatraju da je nastavak kampanje koristan.
"Pozdravljamo novi ciklus kampanje Stop švercu" Uprave za indirektno oporezivanje BiH", kaže Zinaida Babović menadžer korporativnih poslova i komunikacija u "Japan Tobacco Internationalu" (JTI) za BiH .
Kako je pojasnila, kampanja koja se provodi četvrtu godinu zaredom, omogućava ostvarenje više ciljeva: pruža priliku građanima da anonimno prijavljuju šverc duhanom i duhanskim proizvodima, te posredno, pruža direktne informacije organima za provođenje zakona.
"Istovremeno se podiže svijest javnosti, kako građana tako i donosioca odluka, o štetnosti upotrebe nekontrolisanih proizvoda te gubitku javnih prihoda kao direktnih posljedica šverca. Uprava je ove godine najavila nastavak rasta prihoda od akciza, vjerujemo, očekujući i daljnje suzbijanje šverca duhanskim proizvodima i vraćanja novca u legalne tokove", zaključila je Babovićeva.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.