Helem Nejse: Muzika kao pokretač pozitivnih društvenih promjena
Nakon što su na društvenim mrežama objavili svoj novi hit single Biraj riječi, popularni momci iz benda Helem Nejse otkrili su da ova pjesma ima daleko ozbiljniju namjenu.
U duetu sa sjajnim Markom Louisom, bend je podržao projekat Dijalog za budućnost, koji zajedničkim snagama realizuju UNICEF, UNDP i UNESCO. Upravo u okviru ovog projekta se realizuje i kampanja Biraj riječi, koja za cilj ima suzbijanje govora mržnje u svim segmentima društvenog djelovanja.
Helem Nejse i Marko Louis novim singlom "Biraj riječi" šalju snažnu poruku
Činjenica da je muzika lišena predrasuda i da često spaja različite svjetove, najbolje govori o tome kako je upravo svijet muzike savršen dokaz da je pozitivna promjena u društvu itekako moguća. Nama je to bio sjajan povod za razgovor sa kreativcima iz benda Helem Nejse.
I vi ste prisutni u online svijetu, kako doživljavate govor mržnje?
- Viđamo to redovno, od Facebook-a do YouTube-a, zato je ovaj zadatak bio toliko privlačan i izazovan. Iskreno, to je jedan poprilično nevjerovatan fenomen, naročito kad vidimo da je čest slučaj da te osobe koje su „bez dlake na jeziku“ budu uzori unutar tih nekih svojih online ekipa. Oni su nam bili inspiracija za Benju, glavnog lika u spotu.
Šta mislite koji je najbolji način da se suzbije govor mržnje?
- Što se nas tiče rješenje je jednostavno i nismo ga mi izmislili. Ako želimo da se mijenja društvo, moramo se mijenjati mi kao pojedinci. Moramo raditi na sebi, nema druge. Mi to pokazujemo svojim radom od samog početka. U našim pjesmama i našoj radijskoj emisiji mi smo govorili i nastavljamo govoriti o suživotu i toleranciji. Tako je i ova kampanja bila samo logičan nastavak našeg privatnog i profesionalnog angažmana.
Kako je došlo do toga da ponovo sarađujete s Markom Louisom?
- Sasvim prirodno. Mi smo već prijatelji, često sarađujemo u studiju i na koncertima, tako da je i ovaj put kreirano okruženje u kojem smo savršeno funkcionisali. Zajedno smo birali riječi i smatramo da smo izabrali najbolje koje su u tom trenutku bile ponuđene na tržištu.
Da li zaista jedna pjesma može napraviti promjenu?
- „Biraj riječi“ je već napravila pomak u tom smislu. Prije svega, publika je sjajno odreagovala i u prva 24 sata smo bili trending na Youtube-u. Ali, ima nešto čak i važnije od tog. Ovo je prva pjesma na kojoj mi nismo dobili niti jedan negativan komentar. To znači da su ljudi zaista u stanju suzdržati se od takvog načina komunikacije, a to je vrlo značajna informacija. Dakle, ukoliko povećamo aktivnosti i promociju pozitivnih priča, polako ćemo ostati bez prilike da reagujemo negativno. Neće više nikom biti zanimljivo, jednostavno će izaći iz mode. Odgovornost je na svima nama.
Na koji način će se razvijati ova kampanja u nastavku?
- Pozvali smo ljude da na svim našim profilima, ali i na stranici www.birajrijeci.ba ostavljaju pozitivne komentare, a početkom decembra ćemo od njihovih riječi napraviti novu freestyle pjesmu. Mislimo da je to idealan način da dokažemo da zajedno zaista možemo kreirati ljepšu sadašnjost. O tome se puno priča, a ovo je dobar trenutak da riječi pretvorimo u djelo. Mi smo počeli, a vjerujemo da je mnogo onih koji će slijediti naš primjer.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.