Druga strana EYOF-a: Veleslalom kroz tendere
Sedam dana od zatvaranja Festivala, malo ko želi da govori o tome da je taj san koštao osam miliona eura i na šta je novac utrošen.
Prvi ljudi Sarajeva i Istočnog Sarajeva, Abdulah Skaka i Nenad Vuković, više vole da kažu kako je ovogodišnji EYOF najbolje organizirani do sada.
Međutim, gradonačelnik Skaka danima izbjegava govoriti za Radio Slobodna Evropa (RSE) o načinu na koji su utrošena sredstva, dok RSE iz nadležnih službi ova dva grada - i pored obećanja - nisu odgovorili na pismene upite o tenderima vezanim za organizaciju Festivala.
Gradonačelnici Skaka i Vuković nisu se pojavili ni na konferenciji za novinare povodom završetka EYOF-a, održanoj u četvrtak, na kojoj su bili najavljeni
Prema podacima koje je novinarima iznio direktor EYOF-a Senahid Godinjak, Festival je koštao oko osam miliona eura, od čega je na infrastrukturu potrošeno oko dva miliona i 250 hiljada, a oko šest miliona eura na organizacioni dio sedmodnevnog sportskog događaja.
"To su zvanični podaci s kojima mi baratamo i vrlo su transparentni od samog početka", rekao je Godinjak.
Međutim, iz organizacija koje se bave praćenjem procedura javnih nabavki kažu da su od samog početka priprema za EYOF 2019. godine, potrošnju novca pratile netransparentnosti.
Poznato je da je sredinom prošle godine radna grupa Ministarstva civilnih poslova BiH utvrdila je kako je 100.000 eura određenih za Festival potrošeno nenamjenski. Potom su na red došli veliki poslovi.
Najveći od njih, ceremonija otvaranja Festivala na stadionu Koševo, dodijeljena je konzorciju koji čine firme Monogram d.o.o. Sarajevo i samostalna radnja BMS iz Vogošće. Firma Monogram osnovana je u februaru 2018. godine i ovo im je bio prvi zvanični posao.
"U planu javnih nabavki cijena organizovanja bila je oko 170.000 eura, dok je završna cijena sa PDV-om iznosila preko 450.000 eura", podsjeća Azra Atagić-Ćatović, direktorica poslovnog portala Akta.ba.
Ona smatra da je tenderska procedura za ovaj posao morala biti raspisana znatno ranije.
"Mogli su raspisati prije dvije godine, pa da bude transparentna i da se prijavi znatno više organizacija, a isto tako te organizacije su mogle ponuditi možda i povoljniju cijenu za organiziranje takvog jednog događaja", kaže za RSE Atagić-Ćatović.
Iz organizacije Transparency International upozoravaju i na tehničke uslove ovog tendera koji je dodijeljen pomenutom konzorciju kao jedinom ponuđaču. Konkretno, upitno je iskustvo firme Monogram.
"Čak je i u javnoj nabavci bio uslov da je u protekle dvije godine, odnosno u kraćem periodu ako je firma osnovana prije manje od dvije godine, morala imati iskustvo u organizaciji najmanje dva događaja koji su u vezi sa ovim predmetom nabavke. Ova firma, bar prema podacima sa portala javnih nabavki, takvo nešto nije radila za javne organe. Da li je privatno - to ne znamo", kaže Damjan Ožegović, projektni istraživač Transparency Internationala.
RSE je pokušao doznati više od direktorice firme Monogram Alme Švrakić, no ona nije željela razgovarati o ovoj temi.
U telefonskom razgovoru kazala je RSE da je njena firma organizovala brojne događaje i uputila RSE da provjeri o kojim poslovima je riječ.
Međutim, to nije moguće jer na internetu RSE nije mogao pronaći stranicu Monograma. Poznato je da je ova firma radila tek predizborni spot za Stranku demokratske akcije (SDA), što je medijima potvrdio visoki funkcioner te partije, Halid Genjac.
Cjelokupan tekst možete pročitati na ovom linku.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.