Obnova / Dok počinje rekonstrukcija Crnaje: Zašto se kasni sa sanacijom tunela Jasen?

08. 02. 2021. u 12:50:00 F. V.

Shares: 0

JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo obavijestilo je sve učesnike u saobraćaju da od danas (ponedjeljak, 08.02.2021. godine) započinju radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja kod Jablanice, te da stupa na snagu naizmjenični režim prometa.

Promet kroz tunel Crnaja odvijat će se, kako je saopćeno, naizmjenično, jednom trakom, uz upotrebu svjetlosne signalizacije. Kako tvrde, prema simulacijama prometa koje su do sada urađene, maksimalno zadržavanje će biti ograničeno na 15 munuta.

Alternativni pravci

S ciljem ubrzanja izgradnje, radovi će se izvoditi kontinuirano 24 sata, s tim da su potpune obustave prometa predviđene u intervalu 23.00 – 5.00, uz izuzetak kola hitne pomoći i vozila policije kojima će prolaz biti omogućen i u ovom periodu.

U periodu od 1. juna do 30. septembra radovi će biti obustavljeni, a promet će se odvijati u obje trake, bez ograničenja.

Tokom izvođenja radova, učesnici u prometu mogu koristiti sljedeće alternativne cestovne pravce, i to:

M-5 Sarajevo – Kiseljak – Busovača – Kaonik,
M-5 Lašva – Kaonik – Vitez – Nević Polje,
M-16.4 Nević Polje – Novi Travnik – Bugojno
M-16.2 Bugojno – Prozor – Jablanica,
M-16. Bugojno – Tomislavgrad,
M-6.1 Tomislavgrad – Mostar,
M-18 i M-18.1 Sarajevo – Foča, M-20 Foča – Trebinje.

E, sad, među alternativnim cestovnim pravcima nalazi se i put M-16.2 Bugojno – Prozor – Jablanica. Iako su u JP Cestama FBiH od početka vjerovatno razmišljali o ovom pravcu (morali su) kada započne rekonstrukcija u Crnaji, ostaje nejasno kako se dozvolilo da bude ozbiljno probijen rok za rekonstrukciju tunela Jasen u Ustirami na putu od Jablanice prema Prozoru?! Naime, nakon početka radova na Crnaji, obustava prometa u tunelu Jasen dodatno će otežati saobraćaj u ovom dijelu naše zemlje.

I u današnjem izvještaju BIHAMK-a se navodi da je u ovom tunelu saobraćaj obustavljen zbog radova. Putnička i manja teretna vozila saobraćaju obilaznicom oko tunela, dok se teretna vozila sa više od 7,5 tona, sa izuzetkom autobusa, usmjeravaju na alternativne pravce: Mostar - Široki Brijeg - Posušje - Tomislavgrad - Kupres - Bugojno i Mostar - Sarajevo - Busovača - Novi Travnik - Bugojno.

Početak radova na sanaciji ovog tunela, čiji investitor su upravo JP Ceste Federacije BiH, kao i u slučaju Crnaje, ranije Vranduka, počeli su 1. jula 2020. godine. Prema projektu, radovi čiji su izvođači HP Investing d.o.o. Mostar i Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, trebali su biti dovršeni u roku od 120 dana, odnosno najdalje do kraja oktobra prošle godine.

Zašto kasne?

Danas je 8. februar 2021. godine, a javnost još uvijek nema informacija kada će biti završena rekonstrukcija Jasena. Oni koji prolaze tim dijelom naše zemlje mogu posvjedočiti da je tunel zatvoren, ali i da radnika i mašina ima malo.

Tačno je i da putnička vozila saobraćaju oko tunela, kako navodi BIHAMK, ali je taj put, s obzirom na broj vozila koji tamo svakodnevno saobraća, već prilično ruiniran, a prisutna su i određena čekanja.

Šta će se na ovom dijelu puta Jablanica-Prozor dešavati kada još počnu radovi i u tunelu Crnaja, te se broj vozila koji saobraća ovim pravcem poveća, može se samo pretpostaviti!

Radovi u tunelu Jasen - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba: Radovi u tunelu Jasen

Imajući iskustvo Vranduka, očito da ljudi iz JP Ceste FBiH znaju kako otežati život i sebi i građanima, te, nažalost, komplicirati saobraćaj unutar zemlje. Sve skupa ima ozbiljne ekonomske posljedice, posebno u realnom sektoru, za što, očito, vlasti nije mnogo briga.

Razumljivo je da saobraćajna infrastruktura u zemlji zahtjeva određene rekonstrukcije, poboljšanje sigurnosti, izgleda, ali je utisak javnosti da oni koji to izvode često izgube širu sliku, pa se i građanima i privredi čine ogromne štete. Sve to završi po onoj domaćoj "izjeo vuk kenjca".

Potražili smo odgovore od JP Ceste FBiH na pitanja zašto su izvođači radova na tunelu Jasen nisu dovršili posao onako kako je planirano? Svakako su to morali učiniti prije početka rekonstrukcije Crnaje. Ako nisu, jesu li im naplaćeni penali za kašnjenja i kada će projekt završiti, a jedan važan pravac biti potpuno otvoren za promet. Zasad nismo dobili odgovore na pitanja koja se nameću.

Kada stignu iz JP Ceste FBiH, svakako ćemo o tome obavijestiti javnost koja ima pravo znati.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA