Zerena Kancheva: BiH je i dalje lider u regionu u korištenju Vibera

A. D.
Zerena Kancheva: BiH je i dalje lider u regionu u korištenju Vibera
Viber.com / Zerena Kancheva

Bosna i Hercegovina je među liderima u našem regionu u smislu prodiranja Vibera te korištenja ove aplikacije u odnosu na ukupan broja korisnika smart telefona, izjavila je u razgovoru za Radiosarajevo.ba Zerena Kancheva, PR i marketing menadžer u centrali Vibera za Istočnu Europu.

" Mi doživljavamo redovan i stabilan godišnji rast naše korisničke baze u BiH od početka naših direktnih aktivnosti, od prije dvije godine. Prosječan bh. korisnik Vibera je više od dva puta aktivniji kao prosječan korisnik u čitavom regionu. Na tu činjenicu smo izuzetno ponosni i zaključujemo da su naši korisnici u zemlji formirali snažnu i ličnu vezu sa našom aplikacijom. Preko 120 miliona je aktivnih korisnika Vibera u regionu Centralne i Istočne Evrope, a ukupna penetracija Vibera na regionalnom tržištu pametnih telefona je oko 73 posto", kazala je Kancheva.

Radiosarajevo.ba: Nedavno je Viber objavio informacije o svojoj politici privatnosti i sigurnosti. Šta nam možete reći o ovome?

"Privatnost i sigurnost naših korisnika bili su stub našeg poslovanja od prvog dana. Razvili smo i primjenili nekoliko važnih alata za zaštitu podataka razmijenjenih u okviru aplikacije, uvijek trudeći se da naši korisnici budu bez brige. Za bilo koga u Viber menadžemntu je nemoguće čitati ili slušati bilo šta iz chat-a ili poziva korisnika, jer na svim uređajima se koristi tzv "end to end" šifriranje  za sve privatne i grupne chatove, kao i za Viber pozive.

Od kada je uvedena end-to-end funkcija šifriranja, ona je dio postavki za sve korisnike te ostaje glavni prioritet da se održi kao Viber standard. Druge aplikacije za razmjenu poruka neće automatski šifrirati ćaskanje korisnika osim ako se aktivno ne uključi režim šifrovanja.

To znači da se nekim od ovih aplikacija mogu pristupiti, čitati i prodavati privatne razgovore korisnika sa trećim stranama ili oglašavačima. Viber ne može da prodaje privatnost korisnika, jednostavno zato što nema pristup svojim privatnim ćaskanjima. Osim toga, Viber korisnici mogu da izbrišu poruke koje su već poslali - i od svojih uređaja i od primaoca, kao i da koriste tajnu chat opciju za te ekstenzivnije razgovore, koji su zaštićeni četvorocifrenim PIN kodom i posebnom funkcijom nestajanja. Sada kada je skup GDP pravila preuzet na tržištima, ponosni smo što imamo sve naše politike, uslove već usklađene sa zahtjevima i ne treba skoro nikakvo prilagođavanje naših postupaka zaštite privatnosti kako bismo maksimizirali našu posvećenost sigurnosti korisnika".

Radiosarajevo.ba: Gdje je Viber u 2018. godini u poređenju sa ostalim aplikacijama?

"Sretni smo što možemo reći da je Viber u posljednje dvije godine zabilježio značajan rast širom svijeta. Postoji preko milijardu registrovanih Viber korisnika širom planete, a činjenica da su četiri od pet korisnika mobilne uređaja preuzeli barem jednu aplikaciju za razmjenu poruka govori o obimu povećane popularnosti naše komunikacijske platforme.

Iako je broj aplikacija koji se svakodnevno koriste među korisnicima mobilne telefonije smanjenm dakle samo četiri ili pet, učestalost korištenja aplikacija za razmjenu poruka porasla je za 69% u odnosu na prošlu godinu. Pošto su aplikacije za razmjenu poruka postale istinski alat za raznovrsno samoizražavanje i time proširile svoju korisničku bazu, društveni mediji su zabijležili pad broja korisnika i sada zaostaju za oko 20 posto , to je trend koji se nastavio i danas.

Nedavni razvoj događaja koji se postavljaju zbog pitanja privatnosti i sigurnosti na Facebook-u očekuje se samo da dodatno ojačaju ovu situaciju. Što se tiče lojalnosti prema aplikaciji, Viber korisnici su prilično redovni u korištenju svih svojih funkcija: preko Vibera od strane prosječnog korisnika se šalje više od 20 poruka dnevno, preko Vibera se troši više od 30 minuta dnevno. Pored toga, Viber je lansiran više od 12 puta dnevno, a 45% svih poziva - uključujući i video poruke - vrši se preko Vibera od strane mobilnih korisnika. Kada je u pitanju vizuelna komunikacija, 30% korisnika Vibera svakodnevno šalju naljepnice, a preko 50% njih  dijeli fotografije i video zapise, to govori o tome da je Viber visoko cijenjen zbog različitih, jednostavnih i izražajnih oblika komunikacije".

Radiosarajevo.ba: U junu prošle godine na Branding konferenciji u Sarajevu, predstavljena je kao uspješna priča Radiosarajevo. ba? Imate li Vi neke preporuke u tom pravcu, ne samo za naš medije, već i za sve medije?

"Vodeći mediji u našem regionu fokusirali su se na izvanredno strateško partnerstvo sa Viberom, stvarajući mnoštvo koristi za svoje korisnike, partnerei javnosti. Ako se tvrdi u našoj industriji da je taj sadržaj budućnost onda je budućnost u okviru medijskih partnerstava sa Viber-om već počela.

Viberove pogodne funkcionalnosti, uključujući mogućnost postavljanja visokokvalitetnih dubokih veza, vizuelnih prikaza i dostavljanja odlomaka iz "iza scene" i kreativnih diskusija među medijskim timovima prilikom stvaranja sadržaja, puno je cijenila publika pošto je Viber postao omiljeni kanal za praćenje vijesti i na internetu, kao i na druge oblike interakcije i angažovanja. Radiosarajevo.a postavlja afirmativan i inspirativan primjer u Bosni i regionu kroz  upravljanje svojim Viber public chatom i radujemo se novoj mogućnosti saradnje - u odnosu na naše trenutne i predstojeće nove funkcije i proizvode".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije