Miroslav Varga: Kako praviti efikasnije Google oglase

Radiosarajevo.ba
Miroslav Varga: Kako praviti efikasnije Google oglase
Foto: ACADEMY387 / Miroslav Varga
Efikasni Google oglasi i internet oglašavanje mogu u velikoj mjeri ponoći poslovanje malih i velikih kompanija.

 U tom cilju, Academy 387 poziva sve zainteresirane da se prijave na dvodnevni kurs  Kako praviti efikasnije Google Ads i internet marketing kampanje Kurs počinje 5. oktobra, a prijaviti se možete putem linka. 

Voditelj kursa je Miroslav Varga, stručnjak za Google AdWords i Google Analytics, certificirani  Google trener i jedan od najpriznatijih stručnjaka iz AdWords oblasti na svijetu. Ima bogato iskustvo u vođenju kompleksnih kampanja na vrlo konkurentnim tržištima. 

U najavi predavanja, između ostalog, stoji: " Neki kažu da novac leži na cesti. Mi mislimo da novac leži na internetu, samo ga treba znati pobrati i uložiti u biznis."

U intervjuu za Radiosarajevo.ba govori o Google oglasima, prednosti interneta,  te o ulozi Google analitike.

Radiosarajevo.ba: Prosječan čitatelj internetskih portala i društvenih mreža danas je doslovno bombardiran Google oglasima. Gdje je prostor za unapređenje – u povećanju broja oglasa ili je tajna negdje drugo?

Varga: Tajna je u boljoj segmentaciji. Kada naširoko oglašavate, možda stvorite kontraučinak. Google kaže nemojte oglašavati prema demografskim osobinama (žena, određenih godina, na određenom području i sl.) nego prema namjeri kupnje. Ako netko traži pelene, briga vas jel to baka, mama, kuma, tetka ili djed. Nitko ne traži pelene jer mu je dosadno i zato šaljite svoje oglase s pelenama samo onima koje to zanima. Tu je Google najviše radio zadnje tri godine i stoga vrlo ciljano možete oglase prikazivati određeno publici.

Internet marketing: Miroslav Varga održat će predavanje o Google Ads

Radiosarajevo.ba: U vašoj biografiji piše da ste najskuplju ključnu riječ u nekoj od kampanja koju ste vodili, plaćali čak 200 dolara. Možete li nam pojasniti šta to znači, i možemo li znati koja je to bila riječ?

Varga: Dapače. Radilo se o prodaji vile na ekskluzivnoj lokaciji za vrijeme krize nekretnina u Americi. Svaki dan je vila gubila na vrijednosti cca 10.000 US i prodavatelju je bilo iznimno važno što prije je prodati jer za tri mjeseca bi izgubio oko milijun dolara. Internet oglašavanje je tu vrlo efikasno jer možete ciljati samo one koji traže npr "Vila s bazenom na Dedinju". Takvih nema puno, ali kada to traže onda ne štedite kako bi se pojavili pred njima...

Radiosarajevo.ba: Koliko su današnji marketari svjesni prednosti interneta – kakva je situacija u regiji, a kakva u razvijenim zemljama?

Varga: Možda je najkraći odgovor na to pitanje ako se pogleda ulaganje u pojedini kanal oglašavanja. Svjetski trendovi pokazuju da je ulaganje u internetsko oglašavanje (prvenstveno FB i Google) premašilo ulaganje u sve ostale kanale zajedno. U našoj regiji mislim da još nismo dostigli niti 20%. To govori da imamo još puno prostora za rast. Edukacija u školama i fakultetima kaska za stanjem na tržištu i jedini način da uhvatite korak su edukacije, konferencije i radionice.

Radiosarajevo.ba: U online izdavaštvu kaže se: Content je kralj, distribucija je kraljica. Koliko ima istine u tome?

Varga: Google odavno tvrdi nemojte trčati za nama, nego privucite korisnike. Google trči za korisnicima. Ako privlačite korisnike ispred ste Googla. Privući korisnika može samo dobar sadržaj stoga. Zato je Google u svom algortimu u zadnje 2-3 godine stavio naglasak na kvalitetu sadržaja i brzinu učitavanja. Puno više, nego na neke tehničke stvari.

Radiosarajevo.ba: Koja je uloga Google analitike u optimiziranju komunikacije s klijentima?

Varga: Najkraće rečeno - tko ne prati tko mu dolazi u radnju, dugoročno nema opstanka. Isto je i na web-u. Ne znate li tko je došao, kada, odakle i zbog čega, teško ćete saznati zašto. A, u tom zašto se kriju razlike zbog kojih neki uspiju, a drugi propadaju.

Radiosarajevo.ba: Portali koji objavljuju lažne vijesti u velikoj su mjeri uzdrmali internetsko tržište. Poznato je su ovakvi portali svoje prihode dobijali uravo kroz Google oglase. Kako na ovaj fenomen gledate iz vaše perspektive, kao stručnjak za Google oglašavanje?

Prevara je prevara i dugoročno gledano, nema sreće s takvim kratkoročnim aktivnostima. Još je Churchill rekao da možeš neke ljude varati cijelo vrijeme, da možeš sve ljude varati neko vrijeme, ali ne možeš sve ljude varati svo vrijeme. Google i ostali poduzimaju niz mjera kojima će takve izbaciti s tržišta.

Meni osobno takvi smetaju i izbacujemo pokretanja bilo kakve kampanje na preko 400.000 portala koje smo sakupili zadnjih godina kao 'sumnjive'.

Radiosarajevo.ba:  Šta je trenutno najveći izazov u vašem poslu?

Varga: Možda zvuči čudno, ali nama je najveći problem nedostatak ljudi. Posla u našoj branši ima, a rast zanimanja pokazuje da će tako biti i slijedećih 3 -5 godina. U školama se ne može naučiti i jedini je put da zainteresirani sami krenu učiti. To je dugotrajno i naporno, ali bez muke nema jabuke. Drugi je veliki problem što Google na tjednoj bazi izbacuje sve novije i novije stvari i dosta je teško pratiti ritam. Uglavnom posla ima kao u priči.

Radiosarajevo.ba: Šta će polaznici vašeg dvodnevnog kursa na Academy 387 moći da nauče?

Varga: Najkraće rečeno, skratit će vrijeme potrebno za učenje i pokazat će im se najbolji put za učenje. Neke slajdove u prezentaciji sam napravio tako da sam koncentrirao 10 godina mojih pogrešaka i uloženog vremena. To je nekome neprocjenjivo, ali svima korisno.

Naprosto, ono što pokazujem je sve dostupno i besplatno na internetu. Ali, možda će trebati nekome i više mjeseci ili godina da sakupi sve što će dobiti u ova dva dana.

Ja nažalost nisam imao takvu mogućnost kada sam kretao....

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije