Jasmin Bučo za Radiosarajevo.ba: Plan je u narednih pet godina izgraditi 85 kilometara autoputa

Radiosarajevo.ba
Jasmin Bučo za Radiosarajevo.ba: Plan je u narednih pet godina izgraditi 85 kilometara autoputa

Jasmin Bučo novi je direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine.

Bučo je na poziciju došao s mjesta izvršnog direktora ovog poduzeća za projektiranje i građenje.

U intervjuu za portal Radiosarajevo.ba, Bučo otkriva prioritete JP Autoceste u sljedećoj godini, doznajemo i za koliko godina ćemo imati nove kilometre autoputa u našoj zemlji, a s novim direktorom pričali smo i o cijeni putarine...

„JP Autoceste FBiH nastavlja gradnju autoceste tamo gdje su u toku procedure osiguranja kreditnih sredstava i eksproprijacija zemljišta, od Međugorja prema Počitelju te LOT 2 zeničke zaobilaznice. Intenziviramo pripremu za građenje pomenutih dionica, kao i pregovore s međunarodnim finansijskim institucijama za finansiranje istih. Tako će tokom naredne godine biti otvorena tri nova gradilišta dužine 17 km. Također nastavljamo i započeti ugovor na prvoj dionici zeničke zaobilaznice, te pripremamo dionice Buna – Počitelj i treći LOT zeničke zaobilaznice“, otkriva Bučo.

„Pokušat ćemo naći koncesionara za radove na pojedinim dionicama. Također, potrebno je otvoriti vrata alternativnim izvorima finansiranja, ali i zadržati značajno učešće povoljnih razvojnih kredita dobivenih od međunarodnih finansijskih institucija. Rješenja ćemo tražiti u diversifikaciji izvora finansiranja.“

Podsjećajući nas da projekti izgradnje pojedinih dionica autoceste u pravilu traju oko šest-sedam godina, uključujući pripremu i izvođenje radova, te da je poduzeće krajem 2014. u promet pustilo većinu započetih projekata, Bučo dodaje:

„Sada predstoji novi period pripreme i otvaranja novih projekata koji se ne mogu završiti prije 2019. godine tako da ćemo u 2016, 2017. i 2018. godini imati isti broj kilometara u funkciji kao i do sada, a to je 92 km.

U narednom periodu do 2020. godine planiramo realizirati 85 kilometara putem zaduženja kod međunarodnih finansijskih institucija, te inicirati projekte dužine 62 kilometra koji će se graditi putem koncesija. Naravno, ispunjenje ovog plana će znatno ovisiti o efektivnosti kreditnih zaduženja koja smo već pokrenuli ili planiramo pokrenuti, od prihoda JP Autoceste FBiH i eksproprijacije zemljišta.“

Pitamo ga i da li očekuje da će se mijenjati cijena putarine:

„Povećanja cestarine su u nadležnosti Vlade Federacije BiH, a ne JP Autoceste FBiH. Lično smatram da bi povećanje cestarine bilo kontraproduktivno za poduzeća jer bi i vjerovatno opao broj korisnika, ali o tome u konačnici odlučuje Vlada FBiH. Mi smo preuzeli teret PDV-a da ne bi došlo do povećanja cijene, a što je opet djelimično otežalo našu finansijsku situaciju. Optimalno rješenje bilo bi povećanje akcize minimalno za 10 pf/litri goriva. Akcize na gorivo u regionu znatno su veće nego kod nas. Razumijemo probleme građana koji učestalo koriste autoceste i nastojat ćemo najčešćim korisnicima šarolikom ponudom dodatno izaći u susret, a u cilju povećanja iskorištenosti autoceste.“

„U proteklom periodu je glavni izazov bilo ubrzavanje realizacije projekata i vraćanje povjerenje kod međunarodnih finansijskih institucija pa i kod domaće javnosti. Da bismo to učinili, morali smo postaviti novu organizaciju i ojačati kapacitete novoformiranog poduzeća. Zadovoljan sam onim što smo uradili. Sada su izazovi potpuno drugačiji, finansijske prirode. Naš kreditni potencijal je potpuno iscrpljen, moramo napraviti strategiju i finansijsku konstrukciju za izgradnju dvije trećine Koridora Vc. Izazov je u iznalaženju novih izvora, mobilizaciji štednje građana koji čuvaju 9 milijardi KM u bankama. Također, moramo osigurati sekundarnu mrežu koja će povećati iskorištenost autoceste i učiniti je izvodljivom.“

Bučo dijeli mišljenje s većinom građana kako se autoputevi u našoj zemlji grade presporo – „ako se uzme u obzir ukupan broj izgrađenih kilometara u periodu od postavljanja kamena temeljca do danas“.

„Međutim, potrebno je objasniti da sve do 2008. godine nije postojao realan osnov za ozbiljniju izgradnju, kako u izvorima finansiranja, tako u kadrovskim kapacitetima. Još uvijek nismo u potpunosti zaokružili finansijsku konstrukciju da bi osigurali kontinuitet gradnje. Zadužili smo se oko milijardu KM i iscrpili dalje mogućnost zaduženja, a preostalo je investirati još 5 milijardi KM“, napominje naš sagovornik. 

Pratite forum portala Radiosarajevo.ba - registrirajte se, komentirajte, predlažite teme!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije