Genije kojeg se rijetko sjetimo: Priča o Šerbi, najboljem harmonikašu ikada
Vi u Sarajevu imate pravog genija. To je onaj harmonikaš Šerbo. Zamislite, molim vas, ja sam mu jednom prigodom odsvirao jednu gotovo cijelu moju operetu, a on je onda sjeo za moj klavir i sve tako savršeno ponovio kao da je tu moju skladbu stotinu puta čuo i isto toliko puta odsvirao
Ovako je nekad o nezaboravnom Ismetu Alajbegoviću Šerbi govorio slavni hrvatski skladatelj Ivo Tijardović.
Ismet Alajbegović Šerbo rođen je 6. marta 1925. u Sarajevu. Ovaj samouki muzičar bio je genije kakav se veoma, veoma rijetko rađa...
„Kao jedan od neprevaziđenih poznavalaca sevdalinke, Alajbegović je učinio mnogo na harmonizaciji te pjesme. Izgradio je poseban stil na harmonici, bez virtuoznih pasaža i vrtoglavih kola, koja su kasnije proslavile harmonikaše kao što su Jovica Petković, i dr. Šerbin stil bio je mnogo primjereniji sevdalinci, onakvoj kako su je pjevali stariji pjevači - poravno, bez napora, uvijek oslanjajući se na melodiju pjesme kao na osnovu improvizacije.
Šerbina harmonika nije ona bučna mješina zbog koje bi pjevač morao vrištati. Takvo sviranje harmonike prije Šerbe naprosto nije zabilježeno.“
Ostalo je zabilježeno kako je nekadašnji šef Muzičke produkcije Radija Sarajevo, prof. dr. Zijo Kučukalić, sredinom '50-ih godina prošlog vijeka dobio zadatak da "muzički opismeni" članove radijskog Narodnog i Tamburaškog orkestra. Među njima je bio i Šerbo.
Prof. dr. Kučukalić kaže da je prvi zadatak bio da odsviraju Na lijepom plavom Dunavu... Prvi se javio Šerbo i odsvirao je Straussov valcer, kažu, kao "malo ko"...I taman je dr. Kučukalić krenuo da pohvali učenika, kad tamo, Šerbina kajdanka okrenuta naopako. Savršenog sluha, Šerbo je besprijekorno ponovio ono što je čuo.
„Njega niko nije mogao naučiti da notno svira kako što niko nikoga i nikada neće naučiti da tako svira sevdalinku kao što je svirao Šerbo...“, kazao je profesor Kučukalić.
I Damir Imamović u izjavi za portal Radiosarajevo.ba kaže kako je Ismet Alajbegović Šerbo jedan od „najvažnijih za sevdah kakvog ga danas poznajemo“.
Zaim Imamović, Damirov djed i legendarni bh. interpretator sa Šerbom je imao prvu muzičku emisiju na Radiju Sarajevo. Bilo je to daleke 1945. godine.
„Mnoge harmonizacije, foršpile i improvizacije koji su danas klasični imamo zahvaljujući upravo Šerbi. Na njega je kao mladog momka jako utjecala svirka Radojke Živković koju je pasionirano slušao prilikom njenih nastupa u Sarajevu. Ubrzo je postao jedan od najvažnijih sarajevskih muzičara tog vremena, a radio je tu njegovu slavu definitivno ovjekovječio odmah poslije rata“, otkriva nam Imamović.
Dodaje kako mu je žao što je cjelokupna ekipa muzičaraRadija Sarajevo od kraja '60-ih prestala raditi bilo kakve inovativnije projekte i što ih tadašnje rukovodstvo nije više forsiralo u kreativnom smislu.
„Mislim da su najbolje Šerbine godine došle nakon rata sa snimanjima za Jugotonove ploče i radom na Radiju Sarajevo. Bio je u naponu snage, komponirao odlične pjesme, stvorio aranžmane koje danas smatramo klasičnim", zaključuje on.
Šerbo nam je u oblasti narodne muzike ostavio prava mala remek-djela... njegove najpoznatije izvedbe bile su: Bulbul pjeva okolo Mostara; Vratnik pjeva, nikad ne tuguje; Tebi, majko, misli lete; Oj Prijedore, pun si mi sevdaha; Kišo, ne padaj; U baštici ruža ve(h)ne...
Preminuo je u Sarajevu, na današnji dan, 28. jula 1987. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.