Sarajevske večeri muzike: Etleva Karadža i Sonja Radojković održale koncert

0
Radiosarajevo.ba
Sarajevske večeri muzike: Etleva Karadža i Sonja Radojković održale koncert
Foto: Almin Zrno / Festival Sarajevske večeri muzike

Drugi koncert u sklopu 29. festivala Sarajevskih večeri muzike, a prvi u nizu kamerno orijentisanih koncerata u sklopu ove manifestacije, donio je nastup dvije istaknute umjetnice - violistica Etleva Karadža i pijanistica Sonja Radojković.

Piše: Senka Hodžić za Radiosarajevo.ba

Etleva Karadža domaćoj publici i stručnoj javnosti poznata je kao prva viola Sarajevske filharmonije, dok Sonja Radojković pijanističku umjetnost gaji uporedo sa profesorskim angažmanima na akademijama u Beogradu, Sarajevu i Istočnom Sarajevu. Pored djelovanja u matičnim ustanovama, Karadža i Radojković njeguju samostalnu koncertnu aktivnost, te su umjetnice sa značajnim iskustvom na tom polju.

Dačić tvrdi: U utorak zasjeda Vijeće sigurnosti UN-a o BiH

Dačić tvrdi: U utorak zasjeda Vijeće sigurnosti UN-a o BiH

Program koncerta održan nešto drugačijim redoslijedom izvođenja od prethodno najavljenog, sastavljen je od nekih od najreprezentativnijih djela za solo violu i solo klavir, kao i njihovo zajedničko izvođenje. Pored kompozicija Beethovena, Brahmsa, Vieuxtempsa i Hindemitha, na repertoaru se našlo i djelo savremenog bh. kompozitora Daria Vučića čime je iznova potvrđen afirmativan smjer festivala ka izvođenju djela domaćih kompozitora.

Koncert u, do posljednjeg mjesta ispunjenoj sali "Cvjetko Rihtman", otvorila je Etleva Karadža Sonatom op. 25 br. 1 za solo violu Paula Hindemitha (1895-1963). Njemački kompozitor karakteristično je bio poznat i kao veliki virtuoz na violi, te su njegova djela nezaobilazan dio standardnog repertoara za ovaj instrument. Donijevši djelo sa zavidnim tehničkim umijećem, lični pečat izvedbi Karadža je dala donoseći profinjenu kantabilnost, te balansirajući na sebi svojstven način između jačeg temperamenta i nježnijeg pristupa.

Ludwig van Beethoven (1770-1827) bio je nezaobilazan dio i druge festivalske večeri, te se djelom 32 varijacije na originalnu temu u c molu WoO 80, za klavir solo publici po prvi put samostalno u toku koncerta predstavila i Sonja Radojković. Odabirom kompozicije koja sadrži izazovne promjene u raspoloženju, harmoniji, dinamici i teksturi, te od izvođača zahtijeva čas čvrstinu i odlučnost, čas suptilnu raspjevanost, Radojković se sa puno izvođačkog temperamenta i demonstriranjem snage uhvatila u koštac sa ovim djelom.

Festival Sarajevske večeri muzike
Foto: Almin Zrno / Festival Sarajevske večeri muzike

Nakon izvođenja Beethovenovog djela, publici se ponovo solistički predstavila Etleva Karadža izvedbom kompozicije Cappriccio Hommage a Paganini op. 55 belgijskog kompozitora Henrija Vieuxtempsa (1820-1881). Istaknuti predstavnik francusko-belgijske violinističke škole sredinom 19. stoljeća pomenuto djelo komponovao je inspirisan Paganinijevim čuvenim Cappricciom br. 24. Violistica Karadža je i u ovoj izvedbi kratkog, ali tehnički izuzetno zahtjevnog djela demonstrirala nadahnuto i muzikalno izvođenje, te tako još jednom potvrdila visok izvođački nivo.

Pijanistica Radojković je solistički nastup zaključila izvedbom Četiri minijature op. 10 za klavir solo savremenog bh. kompozitora Daria Vučića (1980). Generacijski se smjestivši među mlađe predstavnike domaćeg kompozitorskog stvaralaštva, Vučić je svoje kompozitorsko školovanje završio kod prof. Anđelke Bego Šimunić. Upravo tokom njegovih studijskih dana, tačnije 2002. godine, nastala je kompozicija koju je na koncertnom događaju odabrala izvesti Sonja Radojković.

Festival Sarajevske večeri muzike
Foto: Almin Zrno / Festival Sarajevske večeri muzike

Tokom izvedbe djela koncipiranog u vidu kratkog ciklusa, pri čemu svaka od minijatura ispoljava unikatne kompoziciono-tehničke karakteristike, pijanistica Radojković je snagu i temperament prethodno iskazanu kroz izvedbu Beethovenovih Varijacija, ponovo demonstrirala i u ovom djelu, dajući tako unikatan izvođački pogled na Vučićeve Minijature.

Finale jednosatnog koncertnog programa stiglo je u vidu izvedbe Sonate op. 120 br. 1 f mol za violu i klavir, jedno od posljednjih kamernih djela njemačkog kompozitora Johannesa Brahmsa (1833-1897), čime su umjetnice pokazale kako izgleda stapanje njihovih individualnih izvođačkih senzibiliteta. Sinergija pri izvedbi djela originalno komponovanog za klarinet i klavir bila je na visokom nivou, te su umjetnice uspjelim tehničkim manevrisanjem i visokokvalitetnim izvođačkim dijalogom opravdale povjerenje publike koja ih je u toku večeri, kao i na samom kraju nesebično nagrađivala dugotrajnim aplauzima.

Na ovaj način završen je još jedan, repertoarski, ali i izvođački hvale vrijedan koncert u sklopu ovogodišnjeg SVEM-a.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije