Simon Trpčeski svojom magičnom zaigranošću otvorio 29. Sarajevske večeri muzike

0
Radiosarajevo.ba
Simon Trpčeski svojom magičnom zaigranošću otvorio 29. Sarajevske večeri muzike
Foto: Almin Zrno / Koncert otvaranja 29 SVEM-a: Simon Trpčeski i Aida Mušanović Arsić

Dugo iščekivano dvadeset i deveto izdanje Sarajevskih večeri muzike započelo je  veličanstvenim koncertom održanim u ispunjenoj dvorani Narodnog pozorišta.

Piše: Senka Hodžić za Radiosarajevo.ba

Pod dirigentskom palicom sarajevskoj publici dobro poznatog, energičnog maestra Ive Lipanovića, uz Sarajevsku filharmoniju je na ovogodišnjoj festivalskoj pozornici nastupio i Simon Trpčeski, vrsni makedonski pijanista respektabilne međunarodne reputacije.

Kulturni četvrtak | Reditelj Andraš Urban: O Desire festivalu, komediji 'Seljačka opera' i teatru

Kulturni četvrtak | Reditelj Andraš Urban: O Desire festivalu, komediji 'Seljačka opera' i teatru

Koncertni događaj je započeo izvedbom djela Kao kad drvo raste (2013) čiji je autor savremeni bh. kompozitor Ališer Sijarić (1969). Djelo koncipirano kao niz zvučnih slika koje prate rast drveta, prikazano kroz proces ramifikacije ili račvanja, a metaforički preneseno na tretman tonskog niza iz kojeg je izveden muzički materijal, orkestar kojeg je sigurno vodio maestro Ivo Lipanović je uspješno izveo, dovodeći u prvi plan uvježbanost i koordiniranost pri izvođenju ovog intrigantnog i kompleksnog djela.

Vrhunac prve festivalske večeri oličen je u izvedbi Varijacija na Paganinijevu temu op. 43 za klavir i orkestar velikog ruskog kompozitora Sergeja Rahmanjinova (1873-1943), kojom je publiku uz prethodno pomenute protagoniste koncerta, počastila makedonska pijanistička zvijezda Simon Trpčeski.

Izvedbu poznatog djela koje od izvođača zahtijeva ne samo čistu virtuoznost, već i izvanrednu muzičku ekspresivnost, te visok nivo koncentracije, Trpčeski je donio nevjerovatnom kombinacijom zaigranosti i tehničke izvrsnosti čime je osvojio publiku. Njegov pristup izvedbi, kojim nadilazi puki virtuozitet i donosi novu dimenziju muzikalnog izvođenja, lakoća pristupa, ali i izvođački šarm prenijeli su se i na energiju orkestra, koji se u zahtjevnom muzičkom dijalogu uspio postaviti kao ravnopravan sagovornik makedonskom pijanisti. Živa i dinamična razmjena izvođačkih energija Trpčeskog i Sarajevske Filharmonije pod vodstvom maestra Lipanovića impresionirala je sarajevsku publiku, što je nagrađeno dugotrajnim aplauzom i ovacijama.

Festival SVEM redovna je stavka u godišnjem kalendaru ljubitelja umjetničke muzike u Bosni i Hercegovini, a prvi koncert u sklopu festivala donio je zanimljivo koncipiran program uz vrhunske izvođače. U godini u kojoj Sarajevska filharmonija slavi svoju stogodišnjicu, svaki koncert predstavlja mali praznik tokom kojeg uvijek iznova demonstrira svoju repertoarsku šarolikost.

Neočekivano, ali za večerašnju publiku brižljivo pripremljeno proširenje koncertnog programa u režiji pijaniste stiglo je u vidu emocijama prožetog kamerno orijentisanog bisa.

Trpčeskom se u izvedbu čuvene Vokalize Sergeja Rahmanjinova pridružila gošća - violončelistica Sarajevske filharmonije Lidija Paulin, a potom mu se na sceni pridružila pijanistica i vokalistica Aida Mušanović Arsić, kako bi zajednički publiku počastili izvedbama Preludija br. 3 Georgea Gershwina (1898 - 1937), te Vo Struga makedonskog kompozitora Pandea Šahova (1973).

Koncert otvaranja 29 SVEM-a: Simon Trpčeski i Lidija Paulin
Foto: Almin Zrno : Koncert otvaranja 29 SVEM-a: Simon Trpčeski i Lidija Paulin

Koncert je zaključen Simfonijom br. 5 (op. 67, c mol) Ludwiga van Beethovena (1770-1827), kompozicijom koja predstavlja ne samo kapitalni dio kompozitorovog opusa, već i jedno od ključnih djela svjetske simfonijske literature.

Već prvim tonovima čuvenog sudbinskog motiva, maestro Lipanović i orkestar Sarajevske filharmonije nagovijestili su smjer izvedbe. Uspješna koordinacija instrumentalnih grupa, velika pažnja posvećena dinamičkim gradacijama kojih u ovom čuvenom orkestarskom djelu ne manjka, snažna odlučnost u tutti dijelovima, kao i blistava furioznost izvedbe u finalu Simfonije pokazali su spremnost orkestra da se pod energičnim i odlučnim vodstvom maestra Lipanovića uhvati u koštac sa ovim djelom, pri tome se noseći i sa izazovom prilagođavanja jedinstvenom temperamentu hrvatskog dirigenta.

Publika je muzičare Sarajevske filharmonije i maestra Lipanovića za pomenutu izvedbu nagradila velikim aplauzom, čime je završena prva festivalska večer.

Sarajevske večeri muzike nastavljaju svoj program u ponedjeljak 15. maja, koncertom na kojem će nastupiti kamerni duo u sastavu: Etleva Karadža, viola te Sonja Radojković, klavir.

Koncert otvaranja 29 SVEM-a: Ivo Lipanović
Foto: Almin Zrno : Koncert otvaranja 29 SVEM-a: Ivo Lipanović

 

Program festivala SVEM 2023

Ponedjeljak, 15.05.2023, 20:00, Koncertna sala Cvjetko Rihtman

Etleva Karadža, viola
Sonja Radojković, klavir
- Henri Vieuxtemps (1820–1881): Capriccio Hommage à Paganini op. 55, za violu solo

- Dario Vučić (1980—): Četiri minijature op. 10, za klavir solo (2002)

- Paul Hindemith (1924–1963): Sonata op. 25 br. 1, za violu solo

- Ludwig van Beethoven (1770–1827): 32 varijacije na originalnu temu u c molu, WoO 80, za klavir solo

- Johannes Brahms (1833–1897): Sonata op. 120 br. 1, f mol, za violu i klavir

Srijeda, 17.05.2023. 20:00, Koncertna sala Cvjetko Rihtman

Gudački kvartet SA Sinfonietta

Tamara Arsovski, violina
Alma Dizdar, violina
Aida Deljkić, viola
Belma Alić, violončelo
- Joseph Haydn (1732–1809): Gudački kvartet op. 76, br. 2 Quinten

- Sergej Prokofjev (1891–1953): Gudački kvartet op. 92, br. 2 Kabardinian

- Ališer Sijarić (1969—): Gudački kvartet Cross Bowing

Petak, 19.05.2023, 20:00, Koncertna sala Cvjetko Rihtman

RomAn Duo – Koncert Muzika sveta

Sanja Romić, oboa
Zoran Anić, gitara
- Béla Bartók (1881–1945): Rumunski plesovi Sz. 68, BB 76

- Máximo Diego Pujol (1957—): Suita Buenos Aires, Palermo

- Celso Machado (1953—): Popularna muzika Brazila

- Maurice Ravel (1875–1937): Pièce en forme de Habanera

- Laurent Boutros (1964—): Amasia

- Heitor Villa-Lobos (1887–1959): Bahianas Brasileiras br. 5, Ária (Cantilena) a mol

- Ástor Piazzolla (1921–1992): Historie du Tango, Café 1930, Nightclub 1960

Utorak, 23.05.2023, 20:00, Narodno pozorište Sarajevo

Andreas Ottensamer, klarinet,
Samra Gulamović, dirigentica
Gudački orkestar Sarajevske filharmonije
- Dmitrij Šostakovič (1906–1975): Kamerna simfonija op. 110a c mol, za gudački orkestar

- Johannes Brahms (1833–1897): Sonata za klarinet, op. 120 br. 1, f mol za klarinet i gudački orkestar

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije