Rudin i Gulamović učinili veličanstvenom završnicu 23. SVEM-a

Vesna Andree Zaimović
Rudin i Gulamović učinili veličanstvenom završnicu 23. SVEM-a
Almin Zrno / Alexander Rudin, Samra Gulamović i Sarajevska filharmonija
Od prvog do posljednjeg takta, sinoćnji koncert Sarajevske filharmonije odsviran je na vrhunskom nivou.

Zaslužni za to su iznimni ruski solista na violončelu Alexander Rudin, kao i sjajna dirigentica Samra Gulamović

Bila je to noć koja je zatvorila 23. Sarajevske večeri muzike, festival koji nam je ovog maja u Sarajevo doveo čuvene umjetnike poput Emmanuela Pahuda i Edina Karamazova, te predstavio vrsne ansamble: Gudački kvartet Beogradske filharmonije s Darkom Brlekom, kvartet saksofona Papandopulo i ženski vokalni ansambl Corona.  Kao i svake godine do sada, SVEM je opravdao status festivala od kojeg se očekuje da predstavlja evropski standard u umjetničkoj muzici. 

Tako je bilo i na večeri zatvaranja kada smo prisustvovali manifestaciji genijalnosti Alexandera Rudina, muzičkog intelektualca toplog srca i široke slavenske duše. Već od prvog poteza gudalom, slušatelji su bili opčinjeni punoćom i plemenitošću njegovog tona. Izvodeći Koncert za čelo i orkestar Camillea Saint-Saënsa,  jedno od najreprezentativnihih djela za ovaj instrument, Rudin je iskazao veliku virtuoznost, ali prije svega muzikalnost kakvu se ne susreće često. U jednom dahu slušali smo ovo romantično djelo i nagradili solistu dugotrajnim ovacijama. A u znak zahvalnosti dobili smo bis  - jednog trominutnog Bacha kojeg je Rudin odsvirao solo. Bez pretjerivanja recimo da je bilo i onih kojima je božanski zvuk izmamio i pokoju suzu. 

A sada nekoliko riječi i o dirigentici koja je suvereno vladala cijelom večeri. Mendelssonova prva simfonija potvrdila je sarajevski orkestar kao uigran i kompaktan, no vrhunac je stigao sa zadnjim dijelom koncerta. Trorogi šešir, španskog kompozitora Manuela de Falle, djelo fragmentirane strukture i velikih dinamičkih krajnosti predstavlja  kompleksan zalogaj za orkestar i dirigenta. Maestra Gulamović je znala kako zadržati sve konce u svojim rukama i predstaviti ovo djelo u punoj zvučnoj raskoši. Ova De Fallina muzika, pisana prvobitno za balet, sinoć je oduševila sarajevski auditorij koji je izvođače ispratio dugotrajnim aplauzom. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije