Premijerno izvedena opereta Orfej u podzemlju, uz sjajne ansambalske i solističke izvedbe
Druga operna premijera Narodnog pozorišta Sarajevo u ovoj sezoni, odigrana je u petak 10. marta 2023, praćena zadovoljnim odazivom sarajevske publike, aplauzima tokom i ovacijama nakon predstave.
Riječ je o opereti "Orfej u podzemlju" čiji je autor francuski kompozitor Jacques Offenbach. Otkako je praizvedena u Parizu 1856. godine, ova razigrana i duhovita dvočinka u četiri slike predstavlja jedan od redovnih naslova na repertoarima širom svijeta. Offenbach i njegovi libretisti Halevy i Cremieux željeli su izaći iz uvriježenih formi klasicističkog pozorišta i malograđanštine, te su napravili parodiju na starogrčki mit o Orfeju i Euridici u kojoj i bogovi i ljudska bića pokazuju svoje strasti, lukavštinu, pohlepu, slabosti i dvoličnošću. Sve to kroz mnogo francuskog šarma, uz neizbježno zrno erotike i dekadencije.
U Sarajevu je opereta 'Orfej u podzemlju' bila na repertoaru neposredno prije rata, 1990. godine, a nova postavka potvrđuje da se radi o predstavi koja je uvijek aktuelna.
Zakazala odbrana Izraela: Huti izveli žestok napad na Tel Aviv, povrijeđeno više osoba
Ili, kako je napisao Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo "ovo zabavno i originalno muzičko djelo ima vanvremenski okvir jer govori o održavanju aparata moći, političkom licemjerstvu, prijetvornosti, spletkarenju i grijehu, razuzdanom bludu; sve skupa to je niz stečenih i univerzalnih konstrukcija nepromjenjive ljudske svijesti - lako prepoznatljivi obris naše tmurne svakodnevnice".
Mnogo je referenci i replika na današnje bh. društvo koje pubika prepoznaje u ovoj predstavi i smije im se: od pohlepnih božanstava koji predstavljaju aktuelne političke elite, do ispraznih ljudskih bića pokretanih hipokrizijom i dosadom.
U predstavi su angažirani značajni solistički i epizodistički kapaciteti opernog ansambla, Hor Opere, orkestar Sarajevske filharmonije, osmočlani ansambl Baleta, te mlada solistička imena koja dolaze izvan kuće. Na čelu svega je sarajevski dirigent Ognjen Bomoštar.
U naslovnoj ulozi Euridike nastupaju sopranistice Aida Čorbadžić koja se predstavila na pemijeri, te alternativno Tamara Štrelov Tabulov koju ćemo slušati u prvoj reprizi. Oko Euridike, atraktivne žene koja voli život a ne voli svog muža, izmjenjuju se tri tenora: Amir Saračević u ulozi prevarenog muža Orfeja, Ileš Bečei koji je utjelovorio lik zločestog Plutona, te Jasmin Bašić u ulozi vrhovnog vođe, pohlepnog boga Jupitera.
Osim dopadljivih pjevanih arija, ove komične uloge su u velikom dijelu i govorne, što od solista iziskuje posebnu tehniku kontrole glasa i dodatne glumačke i scenske napore, čemu su, bez izuzetka, odgovorili sa mnogo uspjeha.
Zapažene uloge pripale su čitavoj plejadi solista i epizodista, među kojima su: Amila Ravkić / Adelisa Saračević u ulozi javnog mnijenja; Hana Salihović u ulozi Kupida, Katarina Kikić Marić u ulozi Venere, Melisa Hajrulahović Tomić, Dejan Kajević / Josip Katavić, Majo Marilović, Lejla Huseinćehajić, Siniša Markanović, Nedim Bašić, Dajana Segvić, Dragana Glumac, Alen Lemešević, Alen Mustafić, te glumica Minka Muftić u komičnoj ulozi Jupiterove ljubomone supruge.
Autorski tim je, umjesto u Tebu, radnju starogrčkog mita 'Orfej i Euridika' smjestio u luksuzni hotelski resort, koji ima svoj sky bar kao Olimp, ali i podzemni svijet Had u vidu kockarnice.
Scenograf Osman Oma Arslanagić je četiri operetne slike obojio u četiri boje sa pripadajućim scenografskim elementima: zelena, plava, roza i crvena. Atraktivne kostime u kojima su se, očigledno, protagonisti osjećali i veoma udobno, kreirala je kostimografkinja Vanja Ciraj-Džudža.
Koreografkinja Belma Čečo Bakrač osmislila je dojmljive i duhovite plesne segmente koji imaju svoju dramaturšku ulogu.
Muzičko-dramska radnja kojom se kreće ova opereta vodi prema veoma atraktivnoj završnici koju je autor Offenbach zamislio kao pakleni galop. Danas je to simbol po kojem je 'Orfej u podzemlju' poznat najširoj publici, čuveni Can-can koji se pjevuši i zvižduče širom svijeta.
U sarajevskoj izvedbi, ovo finale doslovno ponese izvođače i publiku te potvrdi dobru energiju kojom odiše cijela produkcija.
Redateljica Nina Kleflin, gošća iz Hrvatske, održala je obećanje dato uoči premijere. U predstava se duhovito i ironično poigravaa sa svim formalizmima i malograđanštinama. Tu su bogove na Olimpu koji se ne ponašaju nimalo božanski, i svijet ovozemaljskih ljudi koji obiluje bračnim nevjerama i lažima, te paklena zabava u svijetu sijena gdje je sve dozvoljeno.
Dobili smo još jednu uspješnu predstavu koja obiluje očaravajućom muzikom i izvrsnim izvedbama solistica i solista, ali i cjelokupnog ansambla. Sigurni smo da će 'Orfej u podzemlju' biti jedan od omiljenih naslova na repertoaru Narodnog pozorišta Sarajevo.
Prva repriza na programu je u subotu 11. marta.
Orfej u podzemlju: Autorski tim i podjela
AUTORSKI TIM
KOMPOZITOR: JACQUES OFFENBACH
LIBRETO: MEILHAC I HALÉVY
DIRIGENT: OGNJEN BOMOŠTAR
REŽIJA: NINA KLEFLIN
KOREOGRAFIJA: BELMA ČEČO BAKRAČ
SCENOGRAFIJA: OSMAN ARSLANAGIĆ
KOSTIMOGRAFIJA: VANJA CIRAJ DŽUDŽA
ŠEF HORA: DANIJEL ŽONTAR
SOLO VIOLINA: ARVIDA KULLOLLI-VRAČO
ASISTENT DIRIGENTA - KOREPETITOR: BAKIR SAMARDŽIĆ
KOREPETITORICA: AIDA MUŠANOVIĆ-ARSIĆ
INSPICIJENT-ASISTENT REŽIJE: GORDAN SIMIĆ
DIZAJN PLAKATA: SANDRO DRINOVAC
ASISTENTICA SCENOGRAFA: LAURA ILIČIĆ
SUFLERKA: AIDA DŽEBO
ADAPTACIJA LIBRETA: ADNAN LUGONIĆ
LICA / CAST
JUPITER JASMIN BAŠIĆ
PLUTON ILEŠ BEČEI
EURIDIKA AIDA ČORBADŽIĆ / TAMARA ŠTRELOV TABULOV
ORFEJ AMIR SARAČEVIĆ
JAVNO MNIJENJE AMILA RAVKIĆ / ADELISA SARAČEVIĆ
DIANA MELISA HAJRULAHOVIĆ - TOMIĆ
KUPIDO HANA SALIHOVIĆ
JUNONA EMINA MUFTIĆ
JOHN STYX DEJAN KAJEVIĆ / JOSIP KATAVIĆ
VENERA KATARINA KIKIĆ MARIĆ
MERKUR MAJO MARILOVIĆ
MINEVRA LEJLA HUSEINĆEHAJIĆ
MORFEJ SINIŠA MARKANOVIĆ
MARS NEDIM BAŠIĆ
HEBA DAJANA ŠEGVIĆ
DEMETRA DRAGANA GLUMAC
NEPTUN ALEN LEMEŠEVIĆ
VULKAN ALEN MUSTAFIĆ
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.