Uoči premijere: Predstava Snijeg je ispit zrelosti za Narodno pozorište Sarajevo

V.A.Z.
Uoči premijere: Predstava Snijeg je ispit zrelosti za Narodno pozorište Sarajevo
Foto: Admir Kuburović / Radiosarajevo.ba / Scena predstave Snijeg u Narodnom pozorištu Sarajevo

Fokus javnosti ovih je dana usmjeren prema Narodnom pozorištu Sarajevo koje priprema uprizorenje jednog od najvećih romana današnjice. 

"Predstava Snijeg je ispit zrelosti za Narodno pozorište Sarajevo" - poruka je izrečena na konferenciji za medije, dva dana prije premijere ovog značajnog teatarskog poduhvata. Direktor Kuće na obali, Izudin Bajrović, ističe da je djelo ovakvih kapaciteta nešto što mora pripadati repertoaru jednog narodnog pozorišta, te su bez zadrške ušli u produkciju.  

Svjetski uspjeh romana za kojeg je Orhan Pamuk dobio Nobelovu nagradu, ali i sjajan autorski tim okupljen oko predstave Snijeg, aduti su za uspjeh ovog projekta, ali i obaveza sa kojom su u Narodnom pozorištu svjesni.

U rad na predstavi uloženi su maksimalni kapaciteti, a glumački ansambl pojačan je glumcima i glumicama kojima narodno poziršte nije matična kuća. Tako ćemo u predstavi imati priliku gledati Jasnu Diklić, Kaću Dorić, Dragana Jovičića i Senada Bašića. 

Scena predstave Snijeg u Narodnom pozorištu Sarajevo - undefined

Foto: Admir Kuburović / Radiosarajevo.ba: Scena predstave Snijeg u Narodnom pozorištu Sarajevo

Okosnicu glumačkog ansambla čini iskusni i odlični Aleksandar Seksan. I sam kaže kako je za njega Snijeg kruna karijere - ne samo zbog činjenice da kao glavni glumac tokom predstave na sceni boravi puna tri sata, već i zbog suradnje s vrhunskim autorskim timom. 

Dino Mustafić, redatelj predstave, ističe:   

"Dok sam čitao roman Snijeg, imao sam ideje o dramatizaciji. To je uzbudljiv roman siguran sam da će biti i predstava. U atribuciji romana kritičari često govore kako se radi  o političkom trileru, ali to je i roman sa izvrsnim likovima u kojem dominira ljubavna priča. Politički kontekst možemo posmatrati i kao kulisu. Grad Kars po mnogo čemu podsjeća na Sarajevo.

U Pamukovom romanu je izrazito zanimljivo to što predstavlja  jedan perfektan politički hologram koji portretira strahove i nade društva u turskoj i govori o antagonističkim pozicijama. I sam Orhan Pamuk ističe da ni jednog trenutka ne zauzima nikakve moralne ili političke pozicije nego pušta likove da o tome govore. Samo velika umjetnost može otvoriti ovakvu multiperspektivnost. Zato je ovo iznimno važan i vrijedan roman i mi smo se vrlo potrudili da uhvatimo duh i supstancu romana i prenesemo je u drugi medij, pozorište. Željeli smo pokazati da teatar može biti adekvatan pandan književnosti", kaže redatelj Mustafić. 

Dvadeset i sedam ljudi na sceni i najmanje toliko iza scene potrudit će se da visokim umjetničkim i produkcijskim standardima odgovore tome. A vijest da će praizvedbi prisustvovati i sam nobelovac lično, atmosferu posljednjih priprema obojila je  produktivnim ushićenjem.

Scena predstave Snijeg u Narodnom pozorištu Sarajevo - undefined

Foto: Admir Kuburović / Radiosarajevo.ba: Scena predstave Snijeg u Narodnom pozorištu Sarajevo

Direktor Drame NPS Ermin Sijamija posebno ističe važnost ansambalske igre i činjenicu da je su u predstavi učešće uzeli glumci svih generacija. Akteri predstave koji su govorili na današnjoj press konferenciji takođe ističu prednosti ansambla koji je sastavljen od najboljih imena i u kojem vlada plodna stvaralačka atmosfera. 

"Predstava Snijeg je materijal koji pruža mogućnost da uvidimo umijeće glume, a glumac  je ishodište teatra. Bilo je lijepo vidjeti kako glavni glumac u predstavi Aleksandar Seksan tka svoju ulogu i prolazi kroz sličan proces propitivanja  kao i glavni lik romana Ka" . 

"Nadam se da će Orhan Pamuk, kada vidi ovu predstavu, odlučiti da napiše i neku dramu" rekao je Dragan Jovičić, ističući posebnost režije i cjelokupni kvalitet projekta. Jasna Diklić dodaje - Ova predstava nam vraća nadu da će se u Sarajevu ponovo desiti "veliki teatar", poručila je glumica.

Praizvedba predstave Snijeg u bh. dramatizaciji romana desit će se 26. juna (srijeda) dok su prva i druga repriza najavljene za četvrtak 27. juni i ponedjlejak 1. juli.    

SNIJEG - Zasnovano na knjizi Orhana Pamuka

režiser: DINO MUSTAFIĆ
dramatizacija i dramaturgija:
BOJANA VIDOSAVLJEVIĆ i EMINA OMEROVIĆ
scenograf: DRAGUTIN BROZ
kostimografkinja: LEJLA HODŽIĆ
kompozitor: DAMIR IMAMOVIĆ
koreografija i scenski pokret: ENA KURTALIĆ
dizajner svjetla: MOAMER ŠAKOVIĆ
snimatelj, montažer i video art: DANKO BEVANDA
suflerka: ESMERALDA ABDIJEVIĆ

LICA
Ka – ALEKSANDAR SEKSAN
Svila – AMRA KAPIDŽIĆ
Modri – ERMIN SIJAMIJA
Kadifa – AMILA TERZIMEHIĆ
Sunaj Zaim – SENAD BAŠIĆ
Funda Eser – VEDRANA BOŽINOVIĆ
Turgut – DRAGAN JOVIČIĆ
Evropljanka – JASNA DIKLIĆ
Zahida – KAĆA DORIĆ
Kasim, Ljevičar – VEDRAN ĐEKIĆ
Serdar, Ljevičar 3 – ALDIN OMEROVIĆ
Saputnik, Muhtar, Nacionalista – SEMIR KRIVIĆ
Nedžip, Mladi Kurd – MAK ČENGIĆ
Fazil – IRFAN RIBIĆ
Direktor Pedagoškog instituta – MILAN PAVLOVIĆ
Ubica, Čuvar Modrog, Islamista – NERMAN MAHMUTOVIĆ
Voditelj ceremonije, Ljevičar 2 – RIAD LJUTOVIĆ
Handa, Djevojka samoubica 2 i 6 – MERIMA LEPIĆ REDŽEPOVIĆ
Djevojka samoubica 1 i 5 – MONA MURATOVIĆ
Djevojka samoubica 3 i 4 – BELMA SALKUNIĆ
Djevojka samoubica 7 – MARIJANA MARIĆ
Djevojka samoubica 8 – PAULA GRUBEŠIĆ-MATEESCU
Agent MIT-a 1 – HARIZ ŠABANOVIĆ
Agent MIT-a 2 – JESENKO MATKOVIĆ
Pjevač – ILEŠ BEČEI
Marianna – ALISA ČAJIĆ-DRMAĆ
Jose – ADNAN HASKOVIĆ

Muzika:
Damir Imamović, gitara
Almedin Varošanin, nej
Ivana Djurić, violina
Dinko Šimunović, kontrabas
Adnan Teskeredžić, perkusije
Nedim Imamović, snimanje i dizajn zvuka

Orhan Pamuk svoj roman smješta u pogranični grad Kars na sjeveroistoku Turske, u tri dana i noći, kada je snijeg blokirao ceste i spriječio svaki ulazak ili mogući bijeg iz začaranog mjesta. Vremenske neprilike stvorile su savršene uslove za jednu pozorišnu revoluciju i vojni udar, odgodu izbora i suočavanje s pojavom samoubistva žena – „tri dana u kojima će se Kars kuhati u vlastitoj kaši“. Sa snježnim padavinama u grad dolazi i Ka, turski pjesnik koji živi u izganstvu u Njemačkoj, a koji se u Tursku vraća radi majčine smrti, ali i vijesti da se Svila, njegova ljubav iz mladosti, razvela i da sada živi u Karsu. U nepunih 72 sata, Ka će otkriti ljubav, savršenu simetriju i Allaha, ali i steći smrtne neprijatelje. 

Ka, prozapadni intelektualac, ali i samotnjak u egzilu i pjesnik bez inspiracije, naći će se na raskršću između radikalnog islama i sekularizma, između duhovnosti i strasti, između spletki i patnji, Istoka i Zapada.

Konzervativizam, patrijarhat, korupcija, bijeda, nezaposlenost, iseljavanje, beznađe, jednoumlje, konstantna stagnacija učinili su Kars, baš kao i Sarajevo, mjestom bez pogleda u budućnost. Kako bi opstali, muškarci Karsa nadu pronalaze u fanatičnoj religiji ili patriotizmu, a žene u samoubistvu kao buntovnom vapaju za slobodom. Naspram svih tih zadrtosti i kolektivizama, stoji individualac Ka koji bi „želio biti zapadnjak, a vjerovati“, koji spozna Allaha, ali i ovozemaljsku sreću. I dok se radnja ovog ljubavnog romana sve više kreće ka političkom trileru, dok životi svih likova, pa i njega samog dolaze na ivicu ponora, Ka spoznaje kako svijet čini jednu savršenu simetriju, baš poput snježne pahuljice koja je svojom strukturom jedinstvena i neponovljiva, iako na prvi pogled, baš kao i čovječanstvo, čini tek jednoličnu bijelu masu koja prijeti da će progutati čitav svijet. U toj simetriji Ka pronalazi inspiraciju, ali i prisutnost Allaha, koji se ne skriva u džematima već „u usamljenim srcima i tišini snijega“. Uvidjevši to, shvatit ćemo da su razlike između vjernika i ateista u mnogočemu lažne i sporedne, ukoliko jedan ide ka ljubavi, jednako kao i drugi ka vjeri – jer ljubav je vjera, a vjera je ljubav. (Bojana Vidosavljević i Emina Omerović)

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije