Predivna La Boheme, opera koja će se svidjeti i iskusnoj i novoj publici

Vesna Andree Zaimović
Predivna La Boheme, opera koja će se svidjeti i iskusnoj i novoj publici
FOTO: Mišo Prodanović / Opera La Boheme na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo

Savremeni redatelji danas ulažu mnogo napora da klasične opere predstave na način koji bi zainteresirao što veći auditorij. Treba li operu 'prilagoditi' novim generacijama publike i na koji način - pitanje je kojim se bave mnoge operne kuće širom svijeta, a recepata za uspjeh i primjera za neuspjeh ima mnogo. 

Ivan Leo Lemo, daroviti teatarski redatelj iz Splita, koji je posljednjih mjeseci u Sarajevu pripremao glasovite 'La Boheme', od početka ovog procesa bio je svjestan ovog izazova. I sam  veliki ljubitelj opere, ali i tipični predstavnik globalne generacije koja je odrastala uz pop kulturu, izmjestio je radnju Boema iz 19 stoljeća u današnje vrijeme. U ovom transferu iz epohe fin-de-siecle  u vrijeme postmodernih evropskih metropola u kojima svoje mjesto pod suncem traže različiti arhetipovi -  siromašni umjetnici, bogati skorojevići, jeftina radna snaga, dileri, transvestiti, migranti, policija... uzvišenost muzike Giacomma Puccinija ostala je neoskrnavljena. I to je najveći kvalitet Lemove režije.    

Intervju / Ivan Leo Lemo: Današnja razuzdana Evropa i opera Boemi imaju neke veze

Premijerno uprizorenje opere Puccinijevih Boema u Sarajevu, održano u subotu 23. marta, potvrdilo je rastući kvalitet domaćeg opernog ansambla i bacilo fokus na crvenokosu sopranisticu Katarinu Kikić koja je veoma dobro iznijela glavnu žensku ulogu Mimi . Zaokruženim glasom značajnog kapaciteta i  precizne intonacije, dočarala nam je tragični lik siromašne, prostodušne vezilje u potrazi za ljubavlju.  Sigurno je da ćemo Karatinu Kikić sve češće gledati i slušati na sarajevskoj opernoj sceni jer je riječ o respektabilnoj solistici čija je karijera u uzlaznom zamahu. 

Njen partner na premijernoj sceni također je briljirao: Stevan Karanac, gostujući tenor iz Beograda,  bio je izuzetno uvjerljiv u ulozi siromašnog pjesnika Rodolfa. Drugi par u predstavi. Musetta i Marcello, u interpretaciji Aide Čorbadžić  i Marka Kalajanovića, dali su pečat "standardne izvrsnosti" kada je ovo dvoje solista u pitanju, a isto se može reći i za  našeg bas-baritona Ivana Šarića, kao i za četvrtog u muškom boemskom kvartetu - gostujućeg baritona Nebojšu Babića.  

Muzika u Boemima je očaravajuća  i nimalo jednostavna za izvesti, kako za soliste, tako i za orkestarske muzičare. Maestro Dario Vučić uspio je savladati hronični problem manjka muzičara u Sarajevskoj filharmoniji - orkestru koji pored svog repertoara požrtvovano 'pokriva' i sve operne i baletne ipredstave.  Sve je zvučalo dostojno Puccinijevog remek-djela. 

Treba uputiti čestitke svima na sceni i iza nje, za ovu novu opernu produkciju za kojoj priželjkujemo dug život na repertoaru i pune redove u gledalištu. 

Već u ponedjeljak 25. marta ili u utorak 2. aprila, imate priliku uvjeriti se u njenu izvrsnost. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije