Mala historija orkestarske muzike sinoć na sceni SCMF

Radiosarajevo.ba
Mala historija orkestarske muzike sinoć na sceni SCMF
/ Foto: Vanja Ćerimagić, SCMF
Sala Doma oružanih snaga je i pretposljednje koncertne večeri Sarajevo Chamber Music Festivala bila dom solistima izvođačima i ovogodišnjem rezidentnom ansamblu – gudačkom orkestru Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.

Piše: Alisa Sokolović

Repertoar sačinjen od stilski sasvim drugačijih senzibiliteta, članovi Gudačkog orkestra MAS pokazali su uz soliste iznimnu predanost u interpretaciji,  i prenijei energiju ansambla kojeg kroz rad vodi snažni entuzijazam. Nihove izvedbe osnažio je u prethodnim danima rad s vrsnim umjetnicima, predavačima Sarajevo Chamber Music Instituta kroz koji su djela pripremana i studiozno analizirana. Članovi i članice Orkestra Tamara Arsovski, Jelena Vidović, Alma Dizdar, Azra Dizdar, Amna Hujić; Ilma Hodović, Melisa Karić, Anja Rajić, Emina Džanović, Aida Dajić, Ana-Maria Pilj, Lazar Vinković, Ajdin Mulabdić, Lucija Gregov, Emina Ćatović, Manuela Ekmečić, Dženis Mrkonjić, Fahrudin Strojil, Dario Kos, Roko Đuzel, Miron Konjević i umjetnička voditeljica orchestra doc. dr. Belma Alić pokazali su da je pred ovim orkestrom šansa za veliku budućnost ozbiljnog profesionalnog ansambla.

Večeras se zatvara Sarajevo Chamber Music festival, koncertom studenata koji su u proteklim danima pohađali majstorske radionice. 

Uvodnim predavanjem, dr. Ivan Čavlović je slušatelje uveo u tematski koncept koncertne večeri. Sa početkom nešto poslije 20.00 sati, na scenu su izašli violončelisti Belma Alić i Chris Finckel , u pratnji gudačkog orkestra MAS. Koncertni program je otvoren djelom Antonija Vivaldija, a radi se o Koncertu za dva violončela i orkestar RV 531, g mol, komponovanom oko 1720. godine. Djelo stilski pripada periodu baroka, čija je pompezna artikulacija i naglašena ritmičnost uvela koncert u atmosferu povišene energije.

Uslijedio je koncert za klavir i orkestar K. 449, br. 14, E dur (1782-1784) Wolfganga Amadeusa Mozarta, a na sceni orkestru pridružio pijanista Bernard Rose. Navedeni koncert pripada zreloj fazi Mozartovog djelovanja, i sastoji se od tri stavka tipično raspoređena po formuli kao brz-lagan-brz, s elementima formalne kompleksnosti i izvođačke virtuoznosti. Orkestar i Rose su svojom izvedbom odgovorili na zadatak decentnim i skladnim interpretiranju navedenog koncerta. Rose stilistički obojenim tonom na klaviru u klasičkom maniru, a s druge strane orkestar u sposobnosti održanja stabilnosti interpretacije, čak i kada solista u svom umjetničkom senzibilitetu i trenutnoj inspiraciji tempo prilagođava osjećaju, što je u ovom slučaju za orkestar sigurno bio poseban izazov.

Nakon pauze, uz orkestar, na scenu je stupila mlada flautistica Mirna Mlikota. Uslijedilo je izvođenje kompozicije Milana Prebande Bosanski pastorale za flautu i klavir, čiji aranžman za flautu i orkestar potpisuje Bećir Drnda. Ovaj je komad na reperotoar postavljen slijedeći ideju SCMF da se na svakom koncertu izvedu djela bh. autora i promovira bh. kompozitorstvo. Pastoralni i folklorni motivi, uz melanholičan prizvuk su protekle noći obilježili izvedbu ovog djela, koju je Mlikota je u svom izražaju veoma suptilno vodila ka gotovo meditativnom doživljaju.

 Naposlijetku, publika Doma oružanih snaga je imala priliku uživati u efektnom djelu Četiri godišnja doba u Buenos Airesu, Astora Piazzolle, koje su izveli gudački orkestar MAS uz violinisticu Deborah Wong, pod dirigentskom palicom Chrisa Finckela. Piazzolla je komponovanjem ovog djela nastojao prikazati život u Buenos Airesu kroz sva godišnja doba. Deborah Wong se po prvi put u Sarajevu pojavila kao solistica s orkestrom, iako ju je publika od ranije poznavala kao predavačicu SCMI, ali na zadovoljstvo publike: Njena je precizna, kristalno intonirana i virtuozna izvedba bila vrijedna atmosfere završne noći orkestarskog programa SCMF. Ritam i karakter tanga je dominantan kroz sve stavke kompozicije, a obzirom da je riječ i o stilizaciji, pojedini motivi iz Vivaldijevog djela Četiri godišnja doba su se jasno mogli razaznati u sinoćnjoj interpretaciji, tako da je koncept koncertne večeri donio neuobičajen ugođaj za SCMF i večer za pamćenje, balansirajući između virtuoznosti u izvedbi i vrhunske zabave za izvođeče i publiku.

Tokom koncerta, Radiosarajevo.ba je svoje pratitelje na Facebooku iznenadio živim video iosječkom sa koncerta- Prikazali smo prvi i drugi stav Mozartovog koncerta u izvođenju Bernarda Rosea i Gudačkog orkestra, što je ispraćeno velikim brojem pozitivnih komentara. 

Pogledajte: 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije