Jedinstven umjetnički vremeplov: Ratni portreti sarajevskih pisaca
To je samo dio sarajevskih književnika i književnica koji su se u vremenima bezumlja našli ispred objektiva omiljenog sarajevskog fotografa Milomira Kovačevića Strašnog i čiji će portreti biti predstavljeni na izložbi Pisci, ratni portreti, u Zvonu u ponedjeljak, 25. jula u 21:00.
Milomir Kovačević Strašni ovogodišnji je dobitnik Šestoaprilske nagrade.
Hroničar grada i hroničar opsade konačno je na taj način dobio i formalno priznanje za ono što je nemjerljiv lični i umjetnički doprinos gradu u čiji je krvotok utkao cijelog sebe.
Rat je Strašni bilježio svaki dan, u svakom trenutku, daleko od načina na koji su to radili reporteri iz svijeta na privremenom ratnom boravku u BiH.
Strašni, kako sam kaže, nikada nije bio ratni fotograf već fotograf u ratu.
Jedina je razlika u tome što je nekada u Sarajevu fotografisao život a u ratu preživljavanje.
Čovjeku koji u svemu pokušava vidjeti dobro nisu ni promicala nasmijana lica jedne mladosti koja su četiri godine bila 'konzervirana'. Upravo ti sarajevski osmijesi dio su jedne u nizu uspješnih izložbi koje nam je priredio, uključujući i poseljednju u Umjetničkoj galeriji pod nazivom Djeca u ratu kada je premašio i vlastiti rekord u broju posjetitelja i posjetiteljica.
Sa postavkom ratnih portreta pisaca Milomir Kovačević nas uvod u svijet ratne stvarnosti onih koji su bili nosioci duhovnog otpora, ljudi koji nisu izgubili vjeru u plemenitost umjetnosti ni u najtežim vremenima.
Nisu izgubili ni dostojanstvo što se itekako vidi na fotografijama Strašnog.
Pjesnik i Miletov prijatelj Ahmed Burić u tekstu koji prati izložbu u Zvonu najtačnije je definisao ovaj ciklus fotografija kao eleganciju u beznađu, naglašavajući fotografski imaginarij Milomira Strašnog.
''Sve te ljude s fotografija - od kojih su neki zamišljeni, neki nose vodu, neki idu u posjetu borcima na liniju i kasnije s njima jedu pitu, neki ozbiljno poziraju, neki pak imaju dozu humora na svoj račun, a neki izgledaju kao da gledaju u prazninu – možemo gledati i kao dio fotografskog imaginarija Milomira Kovačevića.
Zbog njegovog majstorstva, jer ko je na taj način uopće mogao prisustvovati svim tim scenama i zabilježiti ih, ali i zbog toga što nam se vrijeme, kako kaže naslov romana Mirka Kovača, udaljava i s ove je tačke skoro nemoguće prosuditi šta je doista bilo, a šta su naša sjećanja'', napisao je Ahmed Burić u tekstu.
Pridružite se jedinstvenom umjetničkom vremeplovu, velikoj fotografskoj posveti prijateljima –umjetnicima od njihovog saborca, velikog fotografa i čovjeka Milomira Strašnog.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.