Inkluzivni put mode: Izložba 'Wearing it together!' otvorena u Zemaljskom muzeju

0
Radiosarajevo.ba
Inkluzivni put mode: Izložba 'Wearing it together!' otvorena u Zemaljskom muzeju
Foto: IOM / Izložba povodom Međunarodnog dana migranata

U četvrtak, 14. decembra, Međunarodna organizacija za migracije, u saradnji sa VII Academy, zvanično je otvorila izložbu 'Wearin’it Together! Inkluzivni put mode' u Zemaljskom muzeju Bosne i Hercegovine, kojom se obilježava Međunarodni dan migranata 2023.

Izložbu čine fotografije međunarodno poznatog fotografa Franca Pagettija, snimljene u julu 2023. godine u Bosni i Hercegovini i Srbiji, koje prikazuju modne odjevne predmete izrađene u Privremenom prihvatnom centru Ušivak (Bosna i Hercegovina) zajedničkim radom migranata i lokalnih dizajnera, kao i dijelove kampanje Dolce & Gabanna za jesen/zimu 2016.

Izložbu je otvorio Marco Di Ruzza, ambasador Republike Italije u Bosni i Hercegovini, a nakon otvaranja je uslijedila panel diskusija u kojoj su učestvovali Franco Pagetti, Marta Foresti, osnivačica LAGO-a, i Aleksandra Lovrić, kreativna direktorica No Nation Fashion. LAGO je zajednica kreativaca, istraživača i kreatora politike u usponu koji zajedno rade na pronalaženju rješenja za globalne izazove.

Podignuta optužnica zbog tragedije u Novom Sadu

Podignuta optužnica zbog tragedije u Novom Sadu

Kroz objektiv kamere koja visoku modu predstavlja sa autentičnim scenama, izložba poziva na razmišljanje o inkluziji migranata, postavlja izazov ustaljenim narativima o migracijama, i potiče debate o rješenjima.

"Izložba koju otvaramo večeras je mnogo više od fotografske izložbe, to je hrabri korak prema promijeni narativa koji su uobičajeni oko migracija. Kroz ovu izložbu i kampanju, želimo pričati o migracijama na drugačiji način, kroz umjetnost, da bismo promovirali koncept inkluzije, kreativnosti i inovacije koji prelaze sve granice", rekla je Laura Lungarotti, šefica misije IOM-a u BiH.

Izložba fotografija i kampanja No Nation Fashion i Franca Pagettija: 'Wearin’it together!'

Izložba fotografija i kampanja No Nation Fashion i Franca Pagettija: 'Wearin’it together!'

Slike migranata u medijima širom svijeta obično prikazuju migrante i izbjeglice kao žrtve ili prijetnju društvu, granicama, zdravlju i sigurnosti, čime se perpetuiraju polarizirajući narativi i stereotipi koji se povezuju sa migracijama. Vizualizacija migracija u uticajnim medijima na Zapadnom Balkanu je ograničena na predstavljanje migranata kao ljudi kojima treba pomoć, pri čemu se ističu administrativni i politički aspekti.

Ovi prevladavajući narativi su utjecali na formiranje negativnog javnog mišljenja i dodatno uvećali izazov uključivanja migranata u društva na Zapadnom Balkanu.

'Wearin’it together!' čini hrabar korak i temi migracija prilazi iz inovativne, kreativne i osvježavajuće perspektive, u fokus stavljajući individualne priče, ličnosti i ostvarenja ljudi u pokretu u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Kreativnom fuzijom mode i urbanih prostora, kampanja koristi atraktivne tehnike vizualizacije i pričanja priča da prenese kompleksnu problematiku identiteta, migracija, i potakne gledatelje da razmisle o svojim preduvjerenjima. Izložba želi inicirati dublju raspravu o inkluziji i potencijalima mode.

Izložba povodom Međunarodnog dana migranata
Foto: IOM: Izložba povodom Međunarodnog dana migranata

Moda može biti moćan medij samo-ekspresije, koji omogućava osobama da komuniciraju svoj identitet, aspiracije i kulturnu pripadnost.

Gledano kroz te objektive, brend No Nation Fashion (NNF), kojeg podržava IOM, prepoznaje transformativni potencijal mode kao univerzalnog jezika umjetnosti i inovacije. Ima viziju mode kao mosta koji prelazi granice, povezuje ljude različitih kultura i iskustava, i otvara mogućnosti kako migrantima, tako i zajednicama koje ih prihvaćaju. Koristeći kreativni potencijal mode, NNF nastoji izgraditi inkluzivnija društva i slaviti raznolikost.

"Nevjerovatno sam ponosna na činjenicu da je No Nation Fashion brand koji je započeo u Bosni i Hercegovini. On odražava istinski potencijal mode u poticanju inkluzivnosti. Sa No Nation Fashion, mi zajednički premošćujemo kulturalne razlike kroz tkaninu", izjavila je Aleksandra Lovrić, kreativna direktorica No Nation Fashion branda.

Bezimeni grobovi na Balkanskoj ruti: Izbjeglice umiru u dalekim šumama, utapajući se u rijekama

Bezimeni grobovi na Balkanskoj ruti: Izbjeglice umiru u dalekim šumama, utapajući se u rijekama

Jedinstveni pristup ove kampanje predstavlja individualne priče migranata, izbjeglica i tražitelja azila, njihova sjećanja na prošlost i nade za budućnost, čime ruši stereotipne prikaze u medijima i prigrljuje transformativni fenomen koji predstavljaju migracije, ljudske različitosti, diverzitet i multikulturalnost.

Izložba je otvorena do 15. januara u Zemaljskom muzeju u Sarajevu, nakon čega će biti prikazana u Beogradu, u martu 2024. god.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije