Bili smo na MESSpressu: Sve spremno za predstavu Othello, reditelj Koršunovas otkrio detalje
Jedan od najboljih evropskih ali i svjetskih reditelja, Litvanac Oskaras Koršunovas, razgovarao je danas na redovnom festivalskom MESSpressu s novinarima, zajedno sa članovima ansambla predstave Othello koja će biti izvedena u ponedjeljak, 2. oktobra u Narodnom pozorištu Sarajevo u okviru 63. Festivala MESS.
Ovo je sedmi put da postavlja Shakespearovo djelo te je objasnio zašto u ovom legendarnom dramskom piscu iznova nalazi inspiraciju za svoj rad. "Shakespear u svojim djelima oslikava i današnje vrijeme, a rijetko ga se sreće na teatarskim scenama jer nije politički korektan. On je višeslojni autor, koji se bavi suštinom i dubinskim pogledom na realnost, a ideologije današnjice stvari gledaju prilično površno, sve je osmišljeno za brzu upotrebu i vrijednost svega opada", ističe Koršunovas.
Prema njegovim riječima Shakespeara možemo gledati i kroz prizmu ljubavi, konflikt stare i nove epohe. "Živimo u svijetu u kojem je taj konflikt intenzivan, ne samo fizički nego i metafizički, duhovnom, emotivnom, to su te matrice Shakespeara zbog kojih mi je kao umjetniku uvijek zanimljivo raditi na njegovim tekstovima", zaključio je.
Radnički se oglasio nakon divljačkog napada Lalatovića: 'Feđa Dudić je gospodin, ponosni smo'
Glumica Digna Kulionyte koja tumači lik Desdemone istakla je da je za nju rad na ovoj predstavi bio kao prolaz u stvarni svijet teatra kroz koji su vidjeli kako se radi na velikim profesionalniim produkciijiama budući da su nedavno diplomirali na Akademiji. "Zahvaljujući činjenici što smo imali mnogo vremena za rad na predstavi mogli smo sve slojeve teksta da preradimo u cijelom tijelu i duhu, a potom je počela magija na sceni", objasnila je Kulionyte.
Saulius Ambrozaitis, koji tumači lik Jage, objasnio je kako su se spontano kolege na sceni igrale kolutovima za kablove kada je Oskaras rekao "To je to!" i potom su tražili sve veće i veće. "Iz te spontane igre na sceni gigantski kolutovi su počeli diktirati sam tok predstave, a Oskaras je ovo sve već vidio i prije nego smo počeli raditi na sceni. Zbog činjenice da smo sve ovo radili u doba pandemije, učinilo nas je to jačim i usmjerenim ka jednom cilju", objasnio je Ambrozaitis.
"Sa promjenom vremena mijenja se i pozorište, u pozorištu se ne govori o estetici ali se govori o etici, totalni režiserski teatar nestaje, postaje dinosaurus, i možda predstavljam posljednju generaciju tog teatra. Večerašnja predstava je režisersko pozorište koje govori na jeziku teatra, to je pozorište koje koristi metafore, koje stvara koncepciju, ono što je novo su ljudi, oni čine suvremeni element u predstavi koja nije teatar radi teatra nego govori o aktuelnim stvarima koje se vide kroz lik Otela", izjavio je Koršunovas.
Počeo je MESS! Pogledajte kako je bilo na svečanom otvorenju u Sarajevu
Festivalska publika imala je već četiri puta gledati njegova ostvarenja, a 2001. osvojio je nagradu za najboljeg mladog reditelja za Majstora i Margaritu. Potom je 2003. osvojio nagradu kritike za Cara Edipa, dok je 44. Festival MESS 2004. otvoren predstavom Romeo i Julija. Posljednji put Korušnovasova produkcija predstavila se 2016. predstavom Galeb.
"Hvala što ste nas ponovo pozvali na Festival MESS i drago mi je da sam opet u Sarajevu, jer Sarajevo ima posebno mjesto u mom srcu. Bio sam u poslijeratnom vremenu i to mi je jako važno!", poručio je Oskaras Koršunovas na kraju MESSpressa.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.