Gost Sarajeva / Antonio Serrano usnom harmonikom Novogodišnji koncert učinio posebnim

01. 01. 2020. u 20:29:00 Vesna Andree Zaimović

Shares:197

Španski virtuoz na usnoj harmonici Antonio Serrano bio je glavna zvijezda večeri na Novogodišnjem koncertu Sarajevsvke filharmonije koji je privukao mnogobrojnu publiku. 

Serrano spada u najpoznatije svjetske izvođače na ovom instrumentu koji nemamo često priliku čuti. Još kao trinaestogodišnjak nametnuo se kao izuzetan talenat, a danas njegova sola na usnoj harmonici mogu se čuti ne samo na koncertnim pozornicama širom svijeta, već i u filmovima njegovog sunarodnjaka Pedra Almodovara. Surađivao je sa Pacom de Luciom, ali i sa splitskim velikanom Oliverom Dragojevićem. 

Na koncertu u Sarajevu izveo je obrade poznatih djela Georgea Gershwina i Astora Piazzole. Na pauzi koncerta, u svečanom raspoloženju, razgovarali smo s umjetnikom koji nam je na početku pojasnio kako poznata djela muzičke literature prilagođava za izvođenje na usnoj harmonici. 

"U slučaju Rapsodije u plavom Georgea Gershwina, nastojao sam da bude što bliža originalu, uz orkestraciju koja ostavlja dovoljno prostora zvuku harmonike.  S obzirom da je zvuk usne harmonike mnogo tiši od zvuka orkestra, nastojao sam pažljivo balansirati zvuk. Slično je i u slučaju medleya Astora Piazzole  koji večeras  takođe izvodim". 

Novogodišnji koncert Sarajevske filharmonije - undefined

FOTO: Mišo Prodanović: Novogodišnji koncert Sarajevske filharmonije

Usna harmonika nije toliko poznata našoj publici. Zamolili smo maestra Serrana da nam predstavi svoj instrument. 

"Usna harmonka je melodijski i harmonijski instrument, dakle na njoj se mogu izvoditi i akordi, volim reći da je to džepni orkestar. Zvuk koji dobijamo je vrlo sličan ljudskom glasu, jer nema snagu jedne trube ili nekog drugog duhačkog instrumenta, ali ima mogućnost nijansiranja, baš kao glas. Za dobijanje tona ne treba vam velika količina zračnog pritiska, ton  se može dobiti sa izdahom  i udahom, tako da je zvuk usklađen s vašim disanjem. Meni se čini kao da je usna harmonika produžetak ljudskog glasa". 

Suradnja s maestrom Alanom Bjelinskim do sada je rezultirala mnogim uspješnim nastupima, kako je do nje došlo, pitamo gospodina Serrana. 

"Znam Alana mnoge godine jer smo obojica surađivali u projektima Olivera Dragojevića , on je bio dirigent velikih Oliverovih koncerata na kojima sam i ja nastupao. Tako se rodila ideja da nastavimo suradnju i ovo je prvi put, tako da sam veoma uzbuđen. Probe koje sam imao s orkestrom su dobro prošle i zadovoljan sam postignutom energijom". 

Šta za ovog umjetnika znači svirati za novu godinu u Sarajevu? 

"Ovo je prvi put u životu  da za novu godinu sviram izvan Španije. To je za mene zanimljivo iskustvo. Inače, u Španiji imamo ritual da prije ponoći pojedemo 12 bobica grožđa, za sreću. Danas u gužvi nisam uspio kupiti grožđe, tako da će ovo biti prvi put bez tog rituala i nedostajat će mi. Ali s druge strane, ovo je divno iskustvo i jako sam sretan da ovaj posebni trenutak podijelim sa svojim prijateljima u Sarajevu", otkriva umjetnik. 

Novogodišnji koncert Sarajevske filharmonije - undefined

FOTO: Mišo Prodanović / Dirigent Alan Bjelinski

Njegova izvedba na Novogodišnjem koncertu dovela je publiku do oduševljenja. Serranov zvuk prenosi široki spektar emocija. Od poznatog uvodnog glissanda na Geršvinovoj Rapsodiji u plavom, pa do strasti Piazzolinih nota, izvedba ovog majstora ostat će zapamćena kao jedinstvena. 

Prijem publike koja je o ogromnom broju pohodila Novogodišnji koncert Sarajevske filharmonije odisao je toplinom, neposrednošću i ushićenjem svečanog trenutka. 

Osim brojeva koje je izveo Antonio Serrano, maestro Alan Bjelinski nam je s orkestrom priredio muzičko putovanje kroz djela koja se slušaju s radošću.  Rossini, Šostakovič, Čajkovski, Hačatirian,  i za ovakve prilike nezaobilazni Strauss zagrijali su srca u ovogodišnjoj noći. 

U finalu koncerta Sarajevska filharmonija nam je poželjela sretnu 2020. uz najpoznatiji valcer na svijetu - Na lijepom, plavom Dunavu, te čuveni Radetzky marš. 

NEMA KOMENTARA