Alan Bjelinski, dirigent uz kojeg će Sarajlije ispratiti 2019. godinu

Vesna Andree Zaimović
Alan Bjelinski, dirigent uz kojeg će Sarajlije ispratiti 2019. godinu
Foto: Pixell / Alan Bjelinski

Novogodišnji koncert Sarajevske filharmonije već  je prerastao u tradiciju koja je mnogim Sarajlijama i gostima grada najljepši vid ispraćaja stare godine.

Tako će biti i ovaj put, u večernjim satima 31. decembra. Za ovu priliku, Sarajevska filharmonija je pozvala specijalne goste: solista na usnoj harmonici  Antonio Serrano stiže nam iz Španije, a poznati dirigent Alan Bjelinski dolazi iz Hrvatske. 

Maestra Bjelinskog nikada ranije nismo imali priliku slušati sa ovim orkestrom,  no njegovo ime mnogima je poznato sa koncertnih turneja uz Olivera Dragojevića, na kojima su evergreeni ovog velikog kantautora pretočeni u nezaboravno simfonijsko ruho.

Alan Bjelinski potiče iz porodice u kojoj je muzika bila ljubav, svakodnevica i profesija. Njegova majka je pijanistica, a  otac jedan od najpoznatijih Hrvatskih i Jugoslovenskih kompozitora Bruno Bjelinski. Od najranijih godina Alen je muzicirao, no nikada nije bio ograničen žanrovskim okvirima. U vrijeme muzičkih studija surađivao je s nekim od najpoznatijih hrvatskih bendova - Aerodrom, Haustor i Film. Ali kao iznimno nadaren i vrijedan muzičar, istovremeno je stvarao karijeru dirigenta, studirajući kod slavnog Pavla Dešpalja, a nakokon toga na Mozarteumu u Salzburgu. Danas iza sebe ima koncerte na svim kontinentima, a važi i za dirigenta koji  na koncertnim podijima skrbi za očuvanje djela domaćih kompozitora, između ostalog i djela svog oca. 

"Kada god dirigiram Simfonijskim orkestrom HRT-a, uvijek na programu mora biti jedan domaći autor. Na takav način njegujemo muzičku baštinu. Ali i kada je u pitanju orkestra Hrvatskog narodnog kazališta, i tu nastojimo da  makar jednom u godini ili dvije postavimo neku operu ili balet domaćeg autora. Balet Petar Pan mog oca Brune Bjelinskog bio je čak tri godine na repertoaru, bio je veoma posjećen. To je balet za djecu, a i to je vrlo bitno jer moramo odgajati mlade generacije publike". 

Kada su u pitanju programi za djecu, naš sugovornik podijelio je dobra iskustva: 

"Dijete ne možeš dovesti u operu da gleda program od dva i pol sata, zato naši orkestri imaju zadatak tijekom godine osmisliti i programe za djecu. Prije mjesec dana smo imali dječiji program  od sat vremena u dvorani Vatroslav Lisinski. U jednom danu, na dva dupke puna koncerta, bilo je 3600 djece. Zar to nije lijepo? Mi moramo davati dobre primjere i u ovom brzom vremenu mobitela i jurnjave otkrivati i one stvari koje se ne mogu doživjeti na YouTubeu", kaže dirigent Alan Bjelinski.

Suradnja s Oliverom trajala je 18 godina

On je jedan od onih muzičkih djelatnika  koji će uvijek nastojati prikazati čari simfonijske muzike što široj publici. Dirigirao je simfonijskim izvedbama i koncertnim turnejama Olivera Dragojevića, nastupio na Euroviziji i td.  Kako je uopće došlo do ovakvog cross-overa, pitamo maestra:  

"Osamdesetih godina, negdje pred kraj studija na Akademiji oformio sam komorni orkestar  Wind-String, sa kojima sam napravio 400 koncerata po Europi, sve je trajalo osam  - devet godina. Gospođa Radojka Šverko je s nama izvodila jedan sakralni program i tom prilikom nas je slušao Oliver Dragojević i pozvao na suradnju.  Tada nisam baš slušao zabavnu muziku, mada sam znao za Olivera. Malo pomalo saznavao sam njegovu veličinu. Zajedno smo slušali i Šostakovića, Stravinskog, da bi došli do Beatlesa,  Stevie Wondera, sve ga je zanimalo. Slušali smo puno muzike da bismo mogli napravili njegov novi izraz, jer on je stalno tražio novi izraz. A ja volim muzičare koji stalno traže nešto novo, koji nisu zablokirani.

Oliver je bio multiinstrumentalist, svirao je harmoniku, klarinet, klavir, gitaru i imao poseban glas i posebno razumijevanje prema kolegama iz orkestra. Imao je izuzetno poštovanja. Ako s takvim muzičarem imaš priliku obići cijeli svijet, onda zaista treba biti zahvalan. U osamnaest godina prošli smo od New Yorka do Sidneya, od Rima do Moskve. Jedna karika u tome sam bio i ja, ali tu je bio i Ante Gelo koji je raspisao sve te divne aranžmane. 

Nedavno smo napravili koncert u Splitu u čast Oliveru - u Areni je nastupila filharmonija, zbor i solisti - njegovi prijatelji. Uradili smo nove aranžmane, pripremali smo šest mjeseci, ali na kraju smo okupili 12.500 ljudi u dvorani. Oliver je bio čovjek koji je obilježio jedno vrijeme i nas koji smo bili njegovi suvremenici", kaže naš sugovornik. 

Stalno tražim nešto novo, ne mogu se zaustaviti na tri simfonije i samo to dirigirati. Primjerice, ovaj mjesec sam radio pet različitih koncerata i jedno snimanje - to je znači šest različitih programa. Meni je glava puna muziike, ali to je ono što volim, dokazati da je to vrijedno.   

A kada je u pitanju novogodišnji koncert, i tu se dešavaju izlasci iz strogog klasičnog žanra, ali sve to nas ispunjava jednim posebnim ushićenjem i umjetničkim doživljajem. Šta će publika na Novogodišnjem koncertu u Sarajevu imati priliku da čuje? 

"Obično su ovakvi programi šareni. Ljudi koji 31. decembra dođu na koncert su publika koja se želi opustiti i slušati lijepu muziku. Često su to operne arije i manji komadi, različitih karaktera. Bit će tu i solista, moj prijatelj Antonio Serrano, koji je takođe radio s Oliverom. Imat ćemo priliku čuti njegove transkripcije za orkestar i usnu harmoniku - Gershwina i Piazzolu. A naravno, bit će tu i nezaobilazni Štraus, ali na jedan poseban način. Mislim da sam s orkestrom ostvario dobru energiju, bit će dobro", otkriva maestro Bjelinski. 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije