AJB DOC: Galeb Nikačević održao predavanje o važnosti pričanja priča i borbi za medijsku pažnju

0
V.A.Z.
AJB DOC: Galeb Nikačević održao predavanje o važnosti pričanja priča i borbi za medijsku pažnju
Foto: Dž.K./Radiosarajevo / Galeb Nikačević

O važnosti pričanja dobrih priča u vremenu kada je sekund ljudske pažnje visoko cijenjen na medijskom tržištu - na svom predavanju u sklopu festivala AJB DOC govodio je Galeb Nikačević, srbijanski novinar i autor popularnog podcasta Agelast.

U samom podnaslovu predavanja o storytellingu, pažnju privlači tvrdnja da je tržište pažnje evoluiralo u medijskom ekosistemu.  

U prepunoj dvorani Cineplexa u kojoj je održano predavanje, pažnje nije nedostajalo. Kroz ključno pitanje - šta je stvarnost, Nikačević  primjećuje da je 'stvarnost', kao i 'sreća' ili 'sloboda', konstruisan pojam zavisan od relacije u odnosu na nešto. Kroz pričanje priča kreira se stvarnost, ali kako je današnja medijska kakofonija zasićena pričama, tako se i konstrukt stvarnosti cijepa na fragmente koji su u tijesnoj vezi s medijskim sadržajima. 

Reakcija na divljački napad Lalatovića: 'Pružit ćemo svu pravnu i drugu podršku Feđi Dudiću'

Reakcija na divljački napad Lalatovića: 'Pružit ćemo svu pravnu i drugu podršku Feđi Dudiću'

Galeb Nikačević
Foto: Dž.K./Radiosarajevo: Publika na predavanju Galeba Nikačevića

Predavač nas je proveo kroz historijat medijskih atrakcija koji seže u prvu polovicu 19. stoljeća kada se pojavio prvi medij na svijetu baziran na lažnim vijestima, The New York Sun. Od tada, pa do danas, mediji se na različite načine bore za pažnju svoje publike, čega je posljedica komodifikacija pažnje.

Medijski profit više se ne mjeri kredibilitetom sadržaja već tiražem, odnosno količinom zadobijene pažnje, primjećuje Nikačević.

Dokazuju to i algoritamske zakonitosti savremenih medija, koje kao posljedicu imaju stvaranje eho-komora, odnosno ograđenih prostora stvarnosti kreirane afinitetima određenih ciljnih grupa. Kada se različite eho komore suoče, nastaju nepremostivi antagonizmi. 

Autor poznatog podcasta Agelast u medijima je prisutan već duže od dvadeset godina tokom kojih je prošao kroz sve vrste tradicionalnih i digitalnih medija. Forma podcasta je za njega prostor slobode, jer nije ograničena vremenski, prostorno ni novčano.

U tome, očito, ima uspjeha jer, kako kaže, podcast Agelast je samoodrživ projekt.   

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije