Spuštate li poklopac od wc šolje kada puštate vodu? Evo šta se dešava sa bakterijama u tom trenutku

Pixabay / WC šolja

Istraživanje objavljeno u časopisu American Journal of Infection Control pokazuje da ispiranje WC šolje sa spuštenom daskom ne zaustavlja širenje mikroba, s obzirom na prisutnost virusnih čestica u WC šolji bez obzira na položaj daske.

Ispiranje WC šolje sa spuštenom daskom ne zaustavlja širenje malih bakterija, prema istraživanju objavljenom u American Journal of Infection Control.

Istraživači su, naime, pronašli mikroskopske čestice virusa posvuda po WC šolji kada osoba pušta vodu - bez obzira je li daska podignuta ili je spuštena.

S ove strane Drine| Dragan Banjac: Nečastivi se vratio

"Mnogi su ljudi rekli da sve što trebate učiniti je spustiti dasku i problem je riješen", rekao je voditelj istraživanja i mikrobiolog Charles Gerba za USA Today, a prenosi Espreso.

Dodao je da kada puštate vodu, sav taj zrak negdje odlazi i nosi viruse koji su u WC šolji.

Prethodna istraživanja pokazala su da spuštanje daske na WC šolji smanjuje širenje klica, ali Gerba je primijetio da su se te studije usredotočile na veće čestice virusa.

Iako je studija otkrila da spuštanje daske nije smanjilo ukupnu kontaminaciju kupatila, zaključeno je da je spuštanje daske na WC školjci promijenilo putanju klice.

Evo koliko često biste trebali mijenjati četku za WC šolju

Kada je WC zatvoren, bilo je nešto više onečišćenja lijevo i ispred WC-a, ali nešto manje onečišćenja desno od WC-a.

Umjesto brige o tome da spuštate dasku na WC šolji, studija je pokazala da je dezinfekcija WC šolje, zahodske vode i obližnjih površina najbolji način za smanjenje širenja klica.