Preko glave vam je od čekanja u redu? Ovih pet savjeta to može promijeniti

2
Radiosarajevo.ba
Preko glave vam je od čekanja u redu? Ovih pet savjeta to može promijeniti
Foto: Pixabay / Ilustracija

Znate li koliko svakodnevno provedete čekajući? S obzirom na to da je riječ o vrlo širokom pojmu, teško je procijeniti koliko tačno vremena provedemo čekajući, ali prema nekim istraživanjima, prosječna osoba tokom života provede pet godina stojeći u redovima, od čega otprilike šest mjeseci otpada na čekanja u saobraćaju.

Nažalost, ponekad jednostavno nema druge nego čekati - kad se oporavljate od povrede, kad očekujete dijete ili kad se pojave reklame usred filma koji gledate na televiziji. Međutim, u mnogim drugim situacijama vi ste gospodar svog vremena. Svaki dan na raspolaganju imate 24 sata i o vama ovisi hoćete li to vrijeme iskoristiti ili ga pustiti da besciljno iscuri.

Vjerovali ili ne, znati učinkovito upravljati vremenom je umijeće, a mi ćemo vam dati nekoliko savjeta o tome kako da u tome budete uspješni.

1. Pripremite svakodnevni raspored

Kad se spominje upravljanje vremenom, kreiranje dnevnih rasporeda savjet je broj jedan. Planovi omogućuju da se usredotočite na najvažnije ciljeve i potrebe tog dana te vam pomažu u povećanju produktivnosti. Da je ovo jedna od ključnih navika koje treba usvojiti, govori i to što gotovo svaki uspješan čovjek danas tvrdi da mu dan počinje upravo planiranjem. 

Stručnjaci tvrde: Normalno je pričati sam sa sobom

Stručnjaci tvrde: Normalno je pričati sam sa sobom

Evo kako možete pripremiti svoj dnevni raspored:

-Dogovarajte sastanke s određenim dnevnim redom
-Izradite popis obaveza ili "to do" listu
-Podijelite svoja 24 sata na vrijeme za spavanje, posao, obitelj, obaveze i/ili odmaranje
-Pripremite odjevnu kombinaciju i torbu dan unaprijed
-Izradite dnevni plan obroka

2. Ne praktikujte multitasking

Jeste li znali da multitasking, odnosno obavljanje više stvari istovremeno, može smanjiti produktivnost za 40%?! I da ova navika može povećati impulzivnost te narušiti kognitivne sposobnosti? Pokazalo se da su pojedinci često skloni precijeniti svoju sposobnost obavljanja više zadataka istovremeno te da takvi ljudi nerijetko uopće nemaju potrebne vještine za multitasking. 

Ubuduće ograničite broj svakodnevnih obaveza i svakom se zadatku posvetite pojedinačno, a u slučaju da shvatite kako ipak nemate dovoljno vremena za obavljanje svega što ste naumili, kombinujte nešto što radite automatski, poput slaganja veša, s nečim što zahtijeva veću koncentraciju, poput razgovora.

Koristite pauze između obavljanja zadataka, a ako imate poteškoća s fokusiranjem na samo jednu stvar, probajte primijeniti "pravilo 20 minuta". Umjesto stalnog prebacivanja između zadataka, posvetite se potpuno jednom zadatku 20 minuta prije nego što prijeđete na drugi.

Pravilo 50/20/30: Ovo su savjeti za štednju superbogatih ljudi

Pravilo 50/20/30: Ovo su savjeti za štednju superbogatih ljudi

3. Digitalizujte se

Znate li da je Google Play Store u prosjeku svaki dan bogatiji za 3739 aplikacija?! U tom digitalnom oceanu postoje razne aplikacije koje vam mogu pomoći u organizaciji vremena. Od digitalnih "to do" lista, preko aplikacija koje blokiraju pristup društvenim mrežama na određeno vrijeme, do online dijeljenih rasporeda obavljanja zadataka - kad se koriste one prave, aplikacije mogu biti itekako korisne. 

4. Oslobodite se smetnji

Prema jednom istraživanju iz 2021., Amerikanci su prošle godine provjeravali svoje mobitele u prosjeku 262 puta na dan, što je svakih 5,5 minuta! Velik dio tog vremena posvećen je društvenim mrežama zbog čega sve više ljudi otežano održava pažnju i u stvarnom životu, što ih čini podložnima čak i onim najmanjim smetnjama - poput zvukova s ulice, pričljivih kolega i djece koja samo traže malo pozornosti. Jasno je da se u modernoj svakodnevnici ne možemo izolirati niti privatno, a niti poslovno od tehnoloških inovacija, ali ih možemo koristiti promišljenije i svrsishodnije. Mnoge pametne aplikacije izuzetno su praktične i mogu nam uštedjeti mnogo vremena.

Šta učiniti?

-Ne dopustite da vas društvene mreže kontrolišu
-Imajte stalni prostor za rad
-Koristite vizualne podsjetnike
-Uzmite pauzu za meditaciju, šetnju, ali i za mobitel
-Postavite sebi male ciljeve 
-Nagradite se

Ovo su najčešći uzorci noćnih mora

Ovo su najčešći uzorci noćnih mora

5. Držite stvari na poznatim mjestima

Bilo na poslu ili kod kuće, pokušajte ne zatrpavati svoj život velikom količinom stvari. Naime, nered može negativno utjecati na san i sposobnost da se koncentrišemo na obaveze. Također može povećati tjeskobu i smanjiti produktivnost. Međutim, neke su studije pokazale da nered nije nužno loš te da on može čak probuditi kreativnost jer potiče kršenje normi i sagledavanje stvari na neki nov i drugačiji način.

Bez obzira na to koji vam način života odgovara, potrudite se stvoriti naviku držanja stvari na istim, poznatim mjestima. U slučaju da svako malo mijenjate poziciju svojih stvari, pogotovo onih važnih, kad-tad ćete doživjeti da jednostavno zaboravite kamo ste nešto stavili i onda ćete morati potrošiti svoje dragocjeno vrijeme na traženje, pišu 24sata.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije