Lažni smještaj i agencije: Omiljena destinacija bh. građana na 'crnoj' listi turističkih prevara
Industrija turizma i putovanja je jedna od najčešćih branši koje imaju slučajeve prevara, toliko da se u ljetnoj sezoni povećaju za 18 posto, te 28 posto u zimskoj sezoni, prema podacima iz 2024. godine.
Izvještaj načinjen od Mastercard ekonomskog instituta, pokazao je da prevare vezane za turističke agencije i kompanije za rezervaciju istih, više su za četiri puta od prevara u drugim industrijama.
"Jednom plaćena, tura može da se ne ostvari ili da bude dosta drugačija od onoga što je obećano", kažu.
Novinarka Mirza Vranj hospitalizirana: Oglasila se iz bolnice
Međutim, rizici prevara su drugačiji od grada do grada, rekao je David Mann, glavni ekonomista u Azijsko-Pacifičkom odjelu na Mastercard Ekonomskom institutu.
"Na nekim destinacijama, možete završiti sa više prevara koje dolaze od kompanija. U nekim drugim gradovima, baza prevara mogu biti marketi ili štandovi sa hranom. Tako da, dobar primjer je, barem ovdje u Los Angelesu, prevara sa hranom", rekao je za CNBC.
Samo ležernost? Žena tvrdi da je nepoštovanje nositi ovu odjeću u predvorju hotela
Varaju i na hrani
Prema njihovom izvještaju, turisti su prijavili najmanji broj prevara u San Francisku, Dublinu, Seoulu, Budimpešti i Edinburgu. Najveći rizik, tvrde, jeste u gradovima Kankunu, Hanoiu, Daki, Bangladešu i Bankoku.
Tipovi prevara u gradovima variraju. Neki prijavljuju tek 2 posto prevara u kontekstu taksi službe i iznajmljivanja automobila u Hong Kongu i Barceloni, dok je taj procenat u Jakarti daleko veći, te iznosi čak 66 posto.
Prevare u servisima hrane su najveći u Sjedinjenim Američkim Državama i Bliskom istoku, sa 63 posto prijavljenih slučajeva, koji su direktna konkurencija New York Cityiju. Najčešća prevara ovdje jesu napojnice i krađa podataka kartice.
A na omiljenoj destinaciji bh. građana Istanbulu, prevare su izražene. U Istanbulu je zabilježeno čak 18 posto prevara u turističkim agencijama i kompanijama, 19 posto u smještaju, 22 posto u marketu hrane, te čak 39 u sektoru taksija i iznajmljivanja automobila.
Prije nego put počne...
Porazmislite o savjetima koje su dali iz MEI, kaže Mann. Planiranje putovanja mora da bude sa povjerljivim i sigurnim kompanijama, jer se protekle godine desio jasan rast u prevarama agencija.
Putnici bi trebali paziti na neobično niske cijene, koje su suviše dobre da bi bile istinite, posebno u popularnim turističkim destinacijama sa velikim prometom.
Da bi se zaštitili, putnici mogu instalirati digitalne novčanike, kupiti osiguranje putovanja ili korisiti zaštitu za svoje kreditne i druge kartice.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.