Kolika je kupovna moć djece

Radiosarajevo.ba
Kolika je kupovna moć djece

Porodični budžet često se kroji imajući u vidu ne samo dječije potrebe, već i dječije želje. Marketinški stručnjaci upozoravaju da je potencijal kupovne moći djece beskarajan, jer će malo koji roditelj odoljeti suzama i insistiranju svojim najmlađih da im se nešto kupi.

Potrošačke navike stečene u djetinjstvu obično ostaju za cijeli život. Djeca već u dobi od tri godine imaju sposobnost da prepoznaju brendove i da među njima biraju one koji su im draži od ostalih. Oglašivači ne računaju samo na roditeljsku popustljivost - već i na djecu kao kupce koji troše svoje džeparce. Takođe, zahvaljujući agresivnim reklamnim kampanjama, djeca kao kupci uopće nisu naivni - oni tačno znaju šta žele i zašto, i često će ušetati u prodavnice igračaka ili supermarkete s jasnim ciljem.

Kako radi dječiji mozak
Dječji mozak neispisana je ploča na kojoj se nalazi mnogo prostora oslobođenog raznih utjecaja i predrasuda, onih koje odrasli steknu na osnovu godina pozitivnih i negativnih iskustva i raznih životnih situacija. Djeca su stoga komunikacijski inferiorna te upravo zato načelo etičnosti mora biti prvi i osnovni element kreiranja komunikacijske strategije namijenjene djeci, navodi portal liderpress.hr

Reklamne poruke za djecu sa sloganom tipa 'Sakupi ih sve!' tipični su primjer kampanja koje računaju na gore navedeni način razmišljanja kod djece. U oglašivačkoj industriji još uvijek nisu postavljene granice između legalnog djelovanja i etičnosti

Linijom manjeg otpora
No, čini se da rast konzumerističkih trendova kod djece donekle odgovara i jednoj grupi roditelja. Za neke je, naime, jednostavnije i lakše kupiti igračku, nego aktivno se posvetiti djetetu, razgovarati s njim ili ga ubijediti da ne treba dobiti sve što poželi.

Stoga je i UNICEF u nedavnom izvještaju o djeci u Velikoj Britaniji, upozorio da su britanski roditelji žrtve "kompulzivnog konzumerizma" koji svoju djecu obasipaju igračkama i dizajnerskim etiketama, umjesto trošenje kvalitetno vrijeme s njima. U tom smislu, UNICEF je i britanskoj vladi predložio da uvede zakone koji bi zabranjivali reklamiranje usmjereno na mlađe od 12 godina.

'Male frustracija' su dobre
Psiholozi će takođe potvrditi da je za razvoj djece dobro ukoliko ne dobiju sve što zažele. Na ovaj način stvaraju se male frustracije koje će djeci pomoći da se suoče sa onim mnogo većim i ozbiljnijim frustracijama kada odrastu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije