Kad hoda ne vidi se, a ostavlja vidljiv trag na zemlji
Kakvim znanjem se mogu podičiti djeca u našoj regiji? Gdje je prosjek znanja naše djece u odnosu na Evropu ili svijet?
Dr. Ranko Rajović, predsjednik svjetskog MENSA komiteta darovite djece tvrdi da djeca u regiji bivše Jugoslavije pokazuju izuzetno nizak nivo funkcionalnog znanja (naučne pismenosti), i tek nešto viši nivo repetitivnog znanja, no da smo generalno ispod svjetskog prosjeka.
Svoje predavanje pedagozima započeo je praktičnim primjerima. Prvi primjer je tzv. nastavite niz:
1
11
21
1211
111221
_ _ _ _ _ _
Ovaj zadatak za srednjoškolce može da riješi 20% ispitanika u azijskim zemljama gdje je visok stupanj funkcionalnog znanja, a samo 7% ispitanika u Evropi.
Ako ste nestrpljivi da saznate rješenje ovog zadatka - ono se nalazi u videu na kraju članka.
Drugi postavljeni zadatak je namijenjen djeci - Kad hoda ne vidi se, a ostavlja vidljiv trag na zemlji. Mnogi odrasli sa svojim načinom razmišljanja nisu mogli dokučiti da je odgovor krtica.
Dr. Rajović zastupa NTC metodu ranog učenja čiji je cilj produbljivanje funkcionalnih znanja kod djece, čime se povećava broj sinapsi u mozgu, a time razvijaju intelektualne sposobnosti.
NTC sistem obuhvaća:
Razvoj akomodacije – stimulacija razvoja očnih mišića
Odabrane igre sa loptom
Igre preskakanja
Razvoj kordinacije pokreta i motorike
Igre rotacije
Igre preskakanja
Igre provlačenja
Radionice fine motorike
Razvoj grafomotorike
Razvoj brzine razmišljanja i zaključivanja
Učenje apstraktnih simbola (zastave, saobraćajni znakovi…)
Virtualne klasifikacije, serijacije, analogije i asocijacije
Duple asocijacije (igra NTC puzzle)
Vježbe za razvoj funkcionalnog znanja:
Povezivanje apstraktnih simbola – I stepen
Povezivanje apstraktnih simbola i logike – II stepen
Kombinovana metoda apstrakcije i muzike – III stepen
Zagonetne priče i pitanja
O NTC sistemu opširnije možete pogledati ovdje.
Izdvajamo i važnu opasku o akomodaciji oka u kojoj se kaže: Gledanje ekrana (TV, komjuter, video igrice) sprječava normalan razvoj akomodacije (reakcije oka na količinu svjetlosti i pokrete u prostoru). Rezultat toga je brzo zamaranje i ljenost očnih mišića, što izaziva ozbiljne smetnje u procesu čitanja, a samim tim proces usvajanja znanja i koncentracija je na jako niskom nivou.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.