Vozači, oprez: Dugotrajna vožnja na rezervi može da vas košta još više
Vožnja na rezervi može biti veoma problematična. Zaustavljanje na putu zbog toga što je auto ostao bez goriva još je i najmanja glavobolja.
Spisak problema koje uzrokuje skoro prazan rezervoar je dugačak. Cijena goriva je takva da mnoge vozače tjera da sipaju minimalno i da često voze na rezervi. Ipak, točenje goriva nikada ne bi trebalo ostavljati za posljednji trenutak, a upaljena lampica rezerve ne bi smjela postati nešto uobičajeno.
Vožnja na rezervi – opasnije je nego što mislite
Rijetko se dešava da natočimo pun rezervoar. Najčešće na benzinskoj pumpi sipamo minimalnu količinu goriva, a sljedeću posjetu odlažemo što je duže moguće.
Brojna poznata lica u Skenderiji: S tribina navijaju Mirela Bećirović i Razija Mujanović
Ovo je greška, piše sajt Automobili.ba. Ne bi trebalo da se dovedemo u situaciju u kojoj naš automobil ima premalo goriva u rezervoaru. Naravno, paljenje lampice ne znači da će se vozilo odmah ostati bez goriva. Svako od nas otprilike zna koliko automobil koji vozimo može da pređe “na rezervi” – u nekim modelima je to čak 100 do 150 km, u zavisnosti od uslova u saobraćaju i stila vožnje.
Crno tržište nafte "buknulo" u dijelu BiH: Dizel za 2,6 KM, a može i jeftinije
Iako se svakom može dogoditi da mu se upali crvena lampica, vožnja na rezervi bi trebalo da bude izuzetak i nešto što se dešava samo povremeno. Česta vožnja na rezervi može da se završi kvarom automobila.
Mehaničari čak savjetuju da se lampica rezervoara za gorivo uopšte ne pali – po principu da je prevencija bolja od liječenja.
Kada je vrijeme za odlazak na pumpu
Ne čekajte do posljednjeg trenutka. Bez obzira na tip motora i starost automobila, trebalo bi izbjegavati dugotrajnu vožnju na rezervi. Zbog bezbjednosti mehaničkih elemenata i njihove trajnosti dobro je napuniti rezervoar kada indikator količine goriva pokazuje 20-25%.
Na taj način ćemo izbjeći brojne nepredviđene probleme i znatne troškove. Ako dođe do naglog pada kvaliteta smjese gorivo-vazduh, u ekstremnim slučajevima visoka temperatura u komori za sagorijevanje može dovesti do oštećenja klipa, što uključuje skup remont motora.
Na šta još može da utiče stalna vožnja na rezervi
Jedan od elemenata koji pate zbog niskog nivoa goriva je sam rezervoar. Naravno, to se odnosi samo na automobile opremljene metalnim rezervoarom – oni koji su izrađeni od plastike danas preovlađuju.
Duga vožnja na rezervi i sa lošim gorivom podstiče kondenzaciju vlage na unutrašnjim zidovima rezervoara, što dugoročno dovodi do korozije i rđe koja se miješa sa gorivom i prodire dalje u sistem ubrizgavanja.
Nakon nekoliko godina stvaranja rđe u rezervoaru za gorivo ili nakupljanja nečistoće, vodovi za gorivo će se začepiti. U nekom trenutku nećemo moći pokrenuti motor ili će tokom vožnje doći do efekta trzanja i primjetnog pada snage. U ekstremnim slučajevima, rđa će se početi razvijati čak i na unutrašnjim dijelovima mlaznica – prisiljavajući vozača da ih zamijeni.
Dok cijene goriva u svijetu 'divljaju', kod njih litar košta manje od jedne marke
Rizik vožnje na rezervi – ulazak nečistoće u sistem za dovod goriva
Česta vožnja na rezervi uzrokuje da sistem goriva crpi benzin ili dizel sa samog dna rezervoara. Postoji rizik da će sve vrste prljavštine, od goriva ili rđe, ući u sistem zajedno sa usisanim gorivom.
U takvoj ovoj situaciji možda će biti potrebno servisno ispiranje sistema, a promjena filtera za gorivo je obavezna.
Pumpa za gorivo – kvar, troškovi, popravka
Ključni element sistema za gorivo je pumpa ugrađena u rezervoar. Električna oprema koja neprekidno radi hladi se i podmazuje protočnim gorivom.
Zato je pumpa izuzetno osjetljiva na nizak nivo goriva u rezervoaru. Vožnja na rezervi, posebno u krivinama, ponekad znači da pumpi nedostaje podmazivanja. Pumpa se, stoga, vrlo brzo može pokvariti.
Znakovi oštećene pumpe uključuju poteškoće pri pokretanju automobila, trzanje pri ubrzavanju – uređaj doprema premalo goriva u sistem ubrizgavanja. Jedino efikasno rješenje je zamjena ili regeneracija pumpe – troškovi zavise od modela automobila.
Bh. građani meso plaćaju 50 posto skuplje, dizel oko 80, a ulje 100%!
Vožnja na rezervi – vazduh u sistemu
Česta posljedica vožnje na rezervi je prisilno zaustavljanje na putu zato što je auto ostao bez goriva. U automobilu sa benzinskim motorom sve se uglavnom vraća u normalu nakon dodavanja nekoliko litara benzina.
U slučaju dizel motora, čak ni punjenje nekoliko litara goriva obično neće pomoći – vazduh u sistemu goriva spriječiće pokretanje automobila. Ovdje će, u zavisnosti od modela, biti potrebno posjetiti servis i upotrebiti dijagnostički uređaj za odzračivanje sistema.
Osim toga, iznenadni nestanak goriva u motoru sa turbopunjačem dovešće do naglog povećanja temperature izduvnih gasova, što može uništiti radne elemente turbopunjača i izazvati velike materijalne troškove.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.