Škola zabranila telefone učenicima na Islandu: Zabilježene drastične promjene u ponašanju djece
Valdimar Viaisson, direktor Oldutunsskoli kaže da je zabrana telefona dobro primljena, kako od strane učenika, tako i od njihovih roditelja.
Zabrana telefoniranja je na snazi u školi Oldutun u Islandu od početka 2019. godine i prema riječima direktora, dobro funkcioniše. Atmosfera i kultura škole su se promijenili na bolje, a u učionici je više mira.
Međutim, direktor Valdimar Víaisson kaže da nije posebno proučavano da li je zabrana telefoniranja imala pozitivan učinak na pismenost i interesovanje za čitanje. Ipak, ova škola je postigla znatne ocjene iznad prosjeka u pogledu interesovanja za čitanje.
Putin se obratio naciji: Ukrajinu smo pogodili novom raketom Orešnik. Ovo je sada globalni sukob
Produženo vrijeme ispred ekrana smanjuje interes djece za čitanje
"Školska kultura se poboljšala, a cyber bullying se uvođenjem ove mjere značajno smanjio tokom školskih sati i sada jedva da postoji."
Studija provedena prije ove mjere dala je zaključke da su učenici koji provode više vremena na pametnim telefonima manje zainteresirani za čitanje od onih koji svoje telefone koriste malo ili uopće ne koriste.
Interes za čitanje sve brže opada kako učenici provode više vremena na svojim pametnim uređajima.
Zanimljiva historija pjesme koju pjeva cijeli svijet: Kako je nastala "Bella ciao"?
Ovo su rezultati istraživanja Kristjana Ketila Stefansona, docenta pedagogije na Pedagoškom fakultetu Univerziteta Islanda. Istraživanje se zasniva na podacima više od petnaest hiljada učenika od 6. do 10. razreda u 120 osnovnih škola širom zemlje.
Zabrana je pripremana cijelu godinu
Stefanson ne misli nužno da je mudro podsticati opštu zabranu mobilnih telefona u školama, već radije implementirati neku vrstu telefonskog "praznika".
Oldutunsskoli je, međutim, krenuo putem potpune zabrane korištenja telefona tokom školskih sati. Zabrana telefoniranja je na snazi u svim razredima škole, od 1. do 10. razreda, a direktor kaže da je ne odustaje.
Víaisson kaže da shvaća da telefoni mogu biti sigurnosni uređaji i da ih djeca koriste, na primjer, nakon završetka školskog dana da dođu do svojih roditelja. "Telefon, dakle, nije zabranjen u zgradi, ali nije dozvoljena njegova upotreba u toku nastave", objašnjava on.
I učenici i roditelji pozdravili su zabranu telefoniranja, jer je pripremana za cijelu godinu u saradnji sa odborom udruženja učenika, školskim vijećem i roditeljima, navodi Víaisson.
"Uradili smo mnogo stvari zauzvrat, na primjer, otvorili smo novi prostor za tinejdžere koji su oni osmislili, tako da tada nije bilo nezadovoljstva zbog toga i nije se pojavilo. Ljudi jednostavno znaju da korištenje telefona nije dozvoljeno, a ako se djeca šunjaju da koriste telefon, a zaposleni je u blizini, vrlo brzo reaguju i znaju da to nije dozvoljeno."
Telefoni se ne smiju uzimati od učenika
Na pitanje da li se učenicima oduzimaju telefoni ako se ne pridržavaju pravila, on kaže da to nisu učinili jer škola za to nema ovlaštenja.
"Međutim, mi imamo ovlaštenje da tražimo da se telefon ostavi kod kuće i da se roditelji pobrinu da ga djeca ne donose u školu. Ali generalno, isto važi i za kršenje telefonskih pravila i kršenje drugih pravila.", kaže on.
I međunarodne agencije u potrazi za osobama koje su dojavljivale bombe u sarajevske škole
Rezultati Stefansonove studije također su otkrili da većina djece u prva tri razreda osnovne škole provede sat ili više na pametnim telefonima tokom školskih sati. Postoje čak i primjeri da djeca u školskim satima provode i do tri sata dnevno na telefonu.
Direktor kaže da je u Skolapulsinnu (istraživački portal za škole) jasno navedeno da djeca u Oldutunsskoliju i drugim školama u kojima je zabrana telefoniranja provode mnogo manje vremena na telefonu od svojih vršnjaka, ili manje od 30 minuta dnevno. dan. U Skolapusinnu, djeca sama odgovaraju na pitanja o školskom radu, dobrobiti, aktivnosti u učenju i još mnogo toga, a informacije se prikupljaju bez otkrivanja ličnih podataka.
"Ovo je popravilo atmosferu u našoj školi i mnogo je bolji radni mir na časovima. Djeca znaju kakva su pravila ako koriste telefon, postoje određene kazne za to, pa je to postalo dio njihovog kulture - da telefon nije nastavno sredstvo."
Djeca više pričaju, a tinejdžeri koriste novi prostor da igraju stoni tenis, bilijar i još mnogo toga, slušaju muziku i igraju šah.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.