Putujete vozom? Stručnjaci otkrivaju koja su sjedišta najsigurnija

0
Radiosarajevo.ba
Putujete vozom? Stručnjaci otkrivaju koja su sjedišta najsigurnija
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Ilustracija

Vozovi se već decenijama smatraju jednim od najsigurnijih oblika javnog prevoza. Prema podacima njemačkog Saveznog zavoda za statistiku, u 2022. godini zabilježeno je samo 250 povrijeđenih i osam poginulih putnika u željezničkim nesrećama, u poređenju s čak 2.788 poginulih u saobraćajnim nesrećama na cestama.

Iako se nesreće rijetko dešavaju u putničkim dijelovima voza, pitanje najsigurnijeg mjesta u vozu i dalje ostaje aktuelno. Stručnjaci iz Inicijative Srednjenjemačkih regionalnih željeznica (MRB) ističu da sigurnost zavisi od vrste voza i tipa sudara, te da nije moguće univerzalno preporučiti jedno idealno mjesto.

Koja su sjedišta sigurnija?

U slučaju čeonog sudara, zadnji dio voza obično je najmanje pogođen jer se većina energije apsorbuje s prednje strane. Suprotno tome, ako drugi voz udari s leđa, prednji dio može biti sigurniji.

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Također, u slučaju iskliznuća s šina, središnji dijelovi voza mogu se prevrnuti, a sjedišta uz prozor tada predstavljaju veći rizik.

Savjeti za sigurniji izbor mjesta:

Birajte sredinu voza – često najsigurniji dio u slučaju sudara.
Sjedite uz prolaz – manji rizik kod bočnih sudara.
Desna strana u smjeru kretanja – smanjuje rizik od sudara s vozovima iz suprotnog pravca.
Sjedite okrenuti suprotno od smjera vožnje – sjedište bolje amortizuje udar.
Birajte kupee umjesto otvorenih vagona – manji rizik od letećeg prtljaga.

Postoje li crash testovi za vozove?

Od 2008. godine u Evropskoj uniji na snazi je norma DIN EN 15227, koja definiše stroge zahtjeve za otpornost vozova na udar. U zavisnosti od tipa voza (gradski, regionalni ili brzi), primjenjuju se različiti sigurnosni standardi. Testovi uključuju simulacije sudara pri različitim brzinama, a sigurnost se dodatno provjerava i nakon puštanja u saobraćaj, piše Fenix.

Jesu li stariji vozovi manje sigurni?

Ne nužno. Svi vozovi u Njemačkoj, bez obzira na starost, prolaze redovne tehničke preglede i održavanje. Samo tehnički ispravna vozila smiju prevoziti putnike.

Da li bi sigurnosni pojas povećao sigurnost?

Iako bi sigurnosni pojasevi mogli pomoći u određenim nesrećama, stručnjaci smatraju da ih većina putnika ne bi koristila. Osim toga, u prepunim vozovima, gdje mnogi stoje, obavezna upotreba pojasa nije izvodiva niti pravedna.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije