Poštanske marke sa likom Bore Đorđevića
Radiosarajevo.ba
Srbijanski list Press objavio je informaciju da je Pošta Slovenije povodom predstojećeg koncerta Riblje čorbe u Ljubljani objavila poštansku marku u čast ovog benda, koji predvodi Bora Đorđević, yu rock legenda devedesetih poznata po ratnom huškanju, a u novom mileniju i kao Koštuničin pomoćnik ministra kulture. Krenuli smo tragom informacije i došli do zaključka da je riječ o podvali organizatora koncerta.
Ideja je, kaže Bora za srbijanski Press, potekla od organizatora koncerta. Iako je najprije trebala biti samo u obliku suvenira, na kraju su se odlučili za pravu poštansku marku.
"Šašavo je da Riblja čorba u Srbiji nema svoju marku, a u Sloveniji ima. Slovenske vlasti nas, očigledno, više cijene i vole od srbijanskih iako mi slovimo za najveću grupu u Srbiji", kaže kontroverzni Bora Čorba.
Inače, Bora je u jednoj svojoj pjesmi 90-ih godina Slovence nazvao bečkim slugama i konjušarima, ali kaže da se zbog te svoje pjesme slovenskom narodu ispričao.
"Kada sam napisao te stihove o njima, napravio sam veliku grešku. Na prvoj konferenciji u Sloveniji ja sam se njima ispričao jer nitko ne može davati općenite ocjene i ne može sve ljude staviti u isti koš", kaže Bora.
Bora se ispričao, a Slovenci su mu, očito, spremno oprostili. Njih, čini se, ne zanima to što je Bora Đorđević svojedobno izjavio da je "ponosni četnik", te da mu je "žao što je Knin pao".
Ovaj patetični apologetski traktat možda bi i bio simpatičan kad cijela ideja, koja je potekla od organizatora ljubljanskog koncerta, ne bi bila podvala. Naime, u javnom poduzeću Pošte Slovenije kažu da nikome ne pada na pamet izdavati marke s najavom bilo kakvog koncerta.
"Pošta Slovenije korisnicima svojih usluga nudi i mogućnost da sami pripreme personaliziranu poštansku marku, na koju mogu otisnuti bilo kakav motiv, no ne smiju imati šaljive ili moralno dvojbene konotacije. Ukoliko je organizator koncerta naručio tiskanje personalizirane poštanske marke, mi ćemo mu tu narudžbu i ispuniti, no naklada marke ne ide u prodaju, niti se tretira kao prigodna poštanska markica", kaže Zoran Ličen iz odnosa s javnošću Pošte Slovenije.
Drugim riječima, svoju slovensku poštansku marku možete napraviti u četiri klika, s bilo kojim motivom koji vam padne na pamet. Bora Čorba tako ipak nije nagrađen za "bečko konjušarenje", a brojni slovenski turisti koji su proteklog vikenda pohodili sabor trubača u Guči, što je upravo za Đorđevićeva mandata u srbijanskom Ministarstvu kulture postao projekt od nacionalne važnosti, vjerojatno sebii mogu isprintati i marku sa šajkačom koju pjevač Riblje čorbe tako voli nositi. Uostalom, što je šaljivo ili moralno dvojbeno u zavaravanju javnosti?
vecernji.hr/tportal.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.