Pojasnio pilot: Rupica na avionskim prozorima služi da vam spasi život

Radiosarajevo.ba
Pojasnio pilot: Rupica na avionskim prozorima služi da vam spasi život

Da li ste se ikada upitali za šta služi ta rupica na avionskim prozorima ili zašto su prozori okrugli, a ne četvrtasti? U nastavku članka vam donosimo odgovor na oba pitanja.

Prozori na avionu su okrugli, a ne četvrtasti zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni avion izrađen 1952. godine imao je četvrtaste prozore. No takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvan i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori mnogo bolji i izdržljiviji.

Vjerovatno ste primijetili ,dok ste putovali avionom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorskom staklu koji dolazi iz kabine i spoljašnjeg dijela aviona tako što propušta malo vazduha. Prozori na avionima napravljeni su od tri sloja, spoljašnjeg, srednjeg i unutrašnjeg. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem slojuOsim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja, prenosi Daily Mail.

Nakon polijetanja i penjanja, pritisak spoljašnjeg vazduha je u stalnom padu, dok je vazdušni pritisak u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između spoljašnjeg pritiska i onog u kabini, prozori na avionima su pod velikim pritiskom i mogli bi da se oštete, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

Također, kada spoljni sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja na najbliži aerodrom. Pilot u videu objašnjava funkciju te rupice i građu prozora aviona, pa pogledajte ovaj edukativni video. 

 

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije