Nemirni učenici najveći problem evropskih nastavnika

Radiosarajevo.ba
Nemirni učenici najveći problem evropskih nastavnika

Tri od četiri nastavnika smatraju da nemaju inicijativu za poboljšanje kvaliteta njihovog predavanja, dok loše ponašanje učenika u učionicama ometa predavanja u 3 od 5 škola – podaci su novog izvještaja OECD-a, čiju je izradu podržala Evropska komisija.

Izvještaj je baziran na novom međunarodnom istraživanju predavanja i učenja (TALIS) te po prvi put, na osnovu rezultata dobivenih iz 23 zemlje, pruža međunarodno usporedive podatke o uvjetima koji utiču na nastavno osoblje u školama

Evropski komesar za obrazovanje, obuku i kulturu Ján Figel kazao je: "Procjena je da 6.250.000 nastavnika u EU trebaju svu pomoć koje im obrazovne vlasti mogu ponuditi kako bi omogućili ispravno predavanje u učioničkom okruženju koje se brzo mijenja. Ovo zahtijeva odlučnost i posvećenost kreatora politike da podrže naše nastavnike ne samo povećanjem njihovih treninga, nego i poboljšanjem njihovih radnih uvjeta.“

U Australiji, Belgiji (Flandrija), Danskoj, Irskoj i Norveškoj više od 90 posto nastavnog osoblja izjavilo je da ne očekuje naknadu za poboljšanje kvaliteta njihovog predavanja.

Nastavnici su manje pesimistični u Bugarskoj i Poljskoj, ali još uvijek polovina njih ne vidi inicijativu za poboljšanjem.

U Estoniji, Italiji, Slovačkoj i Španiji više od 70 posto nastavnika niže razine školovanja (školovanje djece uzrasta 12 – 16 godina) radi u školama gdje nered u učionicama sprječava predavanje u izvjesnoj ili velikoj mjeri.

U prosjeku, ispitanih 38 posto nastavnika radi u školama koje trpe zbog nedostatka kvalificiranog osoblja. U Poljskoj ovaj problem pogađa 12 posto škola, dok u Turskoj 78 posto škola trpi zbog takvog nedostatka.

Prosječno nastavnici 13 posto provedenog vremena u učionici troše na smirivanje nereda. U Bugarskoj, Estoniji, Litvaniji i Poljskoj nešto manje od 10 posto vremena u učionici gubi se na ovaj način.

Uz nemir u učionici, ostale faktore ometanja predavanja predstavljaju izostanci učenika (46 posto), kašnjenja (39 posto), klevetanja (37 posto), zastrašivanja i verbalna uznemiravanja ostalih učenika (35 posto).

Osim nedostatka inicijative za poboljšanje, nastavnici u nekim zemljama ne prolaze čak ni sistematsku procjenu niti dobivaju bilo kakvu povratnu informaciju o njihovom radu. Ovaj slučaj se javlja kod više od 25 posto nastavnika u Irskoj i Portugalu, 45 posto u Španiji i 55 posto u Italiji.

Glavna naučena lekcija jeste da obrazovne vlasti trebaju pružiti efikasnije inicijative nastavnicima. Obrazovni planovi mogu više podupirati nastavnike i poboljšati rad učenika ukoliko se javni i politički akteri manje fokusiraju na kontrolu resursa i obrazovni sadržaj a više na rezultate učenja.

Glasnik CePPEI/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije