Ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ nosi više sladoleda i ćevapa
Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i ćevape. Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača, piše Hina.
Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: "Vaš je sladoled (ili ćevapi) najbolji u gradu".
Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.
Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.
Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.