"Kuhinjska spužva sadrži više bakterija nego što ima ljudi na Zemlji"

"Kuhinjska spužva sadrži više bakterija nego što ima ljudi na Zemlji"
Foto: Pexels / Šokantna spoznaja

Kuhinjske spužve sadrže više bakterija nego kuhinjske četke, koje bi mogle biti higijenskiji način čišćenja i pranja posuđa, tvrde istraživači iz Norveške.

"Salmonela i druge bakterije bolje rastu i preživljavaju u spužvama nego u četkicama, razlog je što se spužve u svakodnevnoj upotrebi nikada ne suše", rekao je za CNN Trond Møretrø, naučnik u Nofimi, norveškom institutu za istraživanje hrane.

"Jedna spužva može sadržavati veći broj bakterija nego što ima ljudi na Zemlji", rekao je Møretrø, autor nove studije, objavljene na internetu u časopisu Journal of Applied Microbiology.

Portal Radiosarajevo.ba traži novinarke/novinare

Iako mnoge bakterije nisu štetne, one koje jesu, poput salmonele, mogu se širiti sa spužvi na ruke, kuhinjske površine i opremu i potencijalno izazvati bolesti.

"Spužva je vlažna i nakuplja ostatke hrane koji su također hrana za bakterije, što dovodi do brzog rasta bakterija", objasnio je Møretrø.

Spužve bi se morale mijenjati svakodnevno?

Istraživače je najviše iznenadilo da zapravo nije bilo važno kako ili koliko često ljudi čiste svoju spužvu.

"Način na koji su potrošači koristili svoje spužve nije bio previše važan za rast bakterija. Potrošačima je vrlo teško izbjeći rast bakterija u spužvi sve dok se spužve ne mijenjaju svakodnevno", rekao je Møretrø.

Istraživanje o korištenim spužvama i četkama temelji se na laboratorijskoj studiji koju je prošle godine objavila ista istraživačka ekipa, a koja je otkrila da su štetne bakterije bolje preživjele u spužvama nego u četkama.

Američko Ministarstvo poljoprivrede objavilo je kako tretman mikrovalnom pećnicom ili kuhanje spužvica mogu smanjiti bakterijsko opterećenje, no ove mjere same po sebi nisu prikladne da za smanjivanje unakrsne kontaminacije.

Naučnici savjetuju često kupovanje novih spužvi i to isključivo zbog higijene, piše Index.