Istraživanje - kako se šire zaraze: Bakterije se penju uz slivnike

Istraživanje - kako se šire zaraze: Bakterije se penju uz slivnike
Pixabay / Ilustracija

Postojale su indicije kako bakterije koje pripadaju klasi Gammaproteobacteria stiču rezistentnost na antibiotike te se šire iz bolničkih slivnika, međutim, mehanizam tog procesa nije bio jasan.

Piše: Jelena Kalinić, Quantum of Science

U radu objavljenom u časopisu Američkog društva za mikrobiologiju Applied and Environmental Microbiology objavljen je u februaru prošle godine rad pod nazivom „Spread from the Sink to the Patient: in situ StudyUsing Green Fluorescent Protein (GFP) Expressing- Escherichia coli to ModelBacterial Dispersion from Hand Washing Sink Trap Reservoirs“ u kojem je pokazano kako se bakterije mogu „penjati“ uz cijevi, sifone i slivnike te tako širiti i izazvati infekcije prvo kod osjetljivih pacijenata, a potom izazvati i čitave bolničke zaraze.

Gammaproteobacteria je naučno i medicinski važna klasa bakterija jer su u tu grupu spadaju i neke patogene Gram-negativne bakterije, poput onih iz rodova Salmonella, Escherichia, Yersinia, Pseudomonas i Vibrio, bakterija koje su uzročnici enteritisa, tifoidne groznice, upale pluća, kuge i kolere.

Naučnici su kreirali poseban slivnik od pleksiglasa u koji je ubacivan sadržaj koji imitira materije koje se inače bacaju niz bolničke slivnike – poput viška infuzije i ostataka pića.

Pokazalo se kako ovi uslovi pogoduju rastu i razvoju bakterijskih kolonija i ne samo to: ove bakterije se mogu „penjati“ uz cijevi te se dnevno popnu za 2.5 cm. Korištene su bakterije Escherichai coli koje su vizualizirane pomoću zelenog fluorescentnog proteina (green fluorescent protein - GFP). Kolonije nastaju u sifonima odvodnog sistema i odatle se penju te se događa tzv. retrogradna transmisija.

Čak i ako je kroz slivnik tekla samo voda, i to je bilo dovoljno da se u roku od 1 sedmice bakterije aktiviraju u cijevima. Pacijenti se vjerovatno zaraze kontaktom sa kontaminiranim sanitarnim elementima, vjerovatno prilikom tuširanja.

Moguće je da se upravno u instalacijama i dešava prenos osobine za rezistenciju na antibiotike te čitave ovako proširene kolonije mogu biti rezistentne, objavljeno je na blogu Quantum of Science.