Crveno, žuto, zeleno: Naučnici predlažu novo svjetlo na semaforima, zašto?

1
Radiosarajevo.ba
Crveno, žuto, zeleno: Naučnici predlažu novo svjetlo na semaforima, zašto?
Foto: Pexels / Ilustracija / Semafor

Crveno, žuto, zeleno – bijelo? Svako dijete zna koje su boje svjetla na semaforu. Barem ova tri sadašnja. Ali ako se istraživački tim bude pitao, mogao bi se dodati još jedan.

Prema znanstvenicima s Državnog sveučilišta Sjeverne Karoline u Raleighu, s pojavom autonomnih automobila potrebna je četvrta boja semafora: bijela. Time bi se trebala znatno poboljšati protočnost saobraćaja.

Osnovna ideja: kako bi se snašli u saobraćaju, autonomni automobili komuniciraju s drugim vozilima, ali i s objektima kao što su semafori. Prema riječima istraživača, kada se autonomni automobil doveze do semafora, svijetli bijelo. Svi autonomni automobili koji tada ulaze u raskrsnicu međusobno pregovaraju o prednosti prolaza pomoću računalne tehnologije.

Zvizdić i Ademović u Istanbulu: Važni razgovori o rezoluciji o Srebrenici s turskim liderima

Zvizdić i Ademović u Istanbulu: Važni razgovori o rezoluciji o Srebrenici s turskim liderima

Za sve ostale sudionike u saobraćaju bez autonomne vožnje i dalje vrijede poznate boje crvena, žuta i zelena; bijela signalizira ovim vozačima da mogu pratiti autonomni automobil ispred sebe.

Koncept je predstavljen u tehničkom časopisu IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. Autonomna vozila upravljaju prometom direktno jedno s drugim i nezavisno – prema znanstvenicima, to ima više smisla nego da ga regulira semafor: 'Ako se npr. prekine komunikacija sa semaforom ili dođe do vremenskog kašnjenja, distribuirani računalni sistem može kontrolirati protok prometa koji i dalje teče glatko", citira golem.de znanstvenika Alija Hajbabaiea.

Simulacije bi pokazale da bi se protok saobraćaja poboljšao – što bi također smanjilo potrošnju goriva i zagađenje okoliša.

Do sada su to bile čiste računalne simulacije. Istraživači također priznaju da autonomna vožnja neće biti dostupna posvuda u bliskoj budućnosti, niti da će gradovi u kratkom roku napraviti hiljade novih semafora.

Ipak, projekt će uskoro biti ispitan u praksi, primjerice u lučkim područjima, gdje je sve više automatiziranih vozila na cestama. A igra li neki drugi čimbenik ulogu u provedbi kakvoj se nadamo – ljudsko biće – sasvim je drugo pitanje.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije