Britanski naučnici došli do velikog otkrića kod težih COVID-19 bolesnika

Hina
Britanski naučnici došli do velikog otkrića kod težih COVID-19 bolesnika
Foto: Pixabay.com / Ilustracija

Britanski naučnici počinju s testiranjem načina liječenja koji bi, nadaju se, mogao pridonijeti suzbijanju najtežih posljedica zaraze COVID-19 kod bolesnika s teškom kliničkom slikom.

Otkrili su da pacijenti koji boluju od najtežeg oblika COVID-19 imaju izuzetno nizak broj stanica imunološkog sistema koje se zovu T-stanice.

T-limfociti ili T-stanice su, uz B-limfocite, stanice stečene imunosti. Aktiviraju se pri kontaktu sa svojim antigenom, molekulom koja potiče stvaranje antitijela, odnosno imunosnu reakciju u organizmu, te obavljaju širok spektar funkcija koji uključuje staničnu imunost i regulaciju imunološkog odgovora organizma.

Slijedi evaluacija učinka proteina interleukina 7

U novome kliničkom ispitivanju evaluirat će se učinak proteina interleukina 7, koji povećava broj T-stanica i može pomoći u oporavku pacijenta. Provode ga, piše BBC, naučnici s instituta Francis Crick, King's Collegea u Londonu i bolnice Guy's and St Thomas.

Oni su proučavali krv 60 pacijenata oboljelih od COVID-19 te su uočili golem pad T-stanica.

Profesor Adrian Hayday s instituta Crick je kazao da su on i kolege bili vrlo iznenađeni kad su vidjeli što se događa sa stanicama stečene imunosti. "One nastoje zaštititi organizam, no čini se da virus djeluje tako da ih u tomu sprečava jer se njihov broj značajno smanjio".

"U mikrolitri (0,001 ml) kapljice krvi zdrava osoba prosječno ima između 2000 i 4000 T-limfocita. Kod pacijenata zaraženih COVID-19 koje smo testirali bilo ih je samo između 200 i 1200", kazao je.

Ovo otkriće moglo bi biti prijelomno

Naučnici kažu da bi ovo otkriće moglo utrti put razvoju testa za utvrđivanje nivo T-stanica u krvi, što bi moglo dati rane indikacije o tomu kod kojega će se pacijenta razviti teži oblik bolesti.

Rezultati upućuju i na to da bi se specifičnim načinom liječenja uspio spriječiti pad broja stanica imunološkog sistema.

Manu Shankar-Hari, savjetnik na odjelu za intenzivnu njegu bolnice Guy's and St Thomas, kaže da oko 70 posto pacijenata primljenih na taj odjel zbog COVID-19 tamo stigne s između 400 i 800 limfocita po mikrolitri krvi. Čim se počnu oporavljati, razina limfocita počinje rasti, dodaje.

Interleukin 7 već testiran na maloj grupi pacijenata

Interleukin 7 je već testiran na maloj grupi pacijenata sa sepsom i dokazano je da sigurno podiže nivo ovih stanica, prenosi Hina.

U sklopu ovog ispitivanja naučnici će interleukin 7 dati pacijentima s niskim brojem limfocita, koji su na odjelu intenzivne njege proveli više od tri dana.

"Nadamo se da će se, nakon što se poveća broj tih stanica, poboljšati opće stanje pacijenata. Kao ljekar na odjelu intenzivne njege svakodnevno se brinem o pacijentima vrlo lošega zdravstvenog stanja, zbog čega bi uspješnost ovakvog liječenja bila vrlo ohrabrujuća", kazao je.