Blogeri i vlogeri osvajaju svijet

Radiosarajevo.ba
Blogeri i vlogeri osvajaju svijet
Da li su nova zanimanja "izmišljena" ili su samo neobičnija od klasičnih. Blogeri, vlogeri, YouTuberii, gameri osvojili su simpatije mlađe generacije.

Nekada smo pravili razliku između akademskih građana i zanatlija, zavidjeli umjetnicima na slavi i na tome što ne moraju da sjede od osam do četiri sata u kancelariji, maštali o boljem školstvu i sigurnijim radnim mjestima, a onda su došli "influenseri" i sve nas zbunili.

Nismo uspjeli da shvatimo čime se to tačno bave i na koga "utječu", (Influencer - influence - utjecaj) a njihova mala grupa je postala sve masovnija i popularnija.

Nije nam jasno kako su uspjeli da se kvalifikuju za tolika priznanja, zašto su postali slavni i u koje se to škole ide da bi se neko bavio njihovim "poslom", pišu Novosti.

Društvene mreže su im oslobodile prostor, dozvolile im da na njima rasprostru znanja za koja ne znamo odakle su potekla, proglase se sveznalicama i virtuozima opće prakse.

Blogeri, vlogeri, YouTuberi, gameri... osvojili su simpatije mlađe generacije koja u njima vidi uzore. Divi im se. Slijepo im vjeruje. Ako oni kažu da je najbolje ovog ljeta putovati u Španiju, oni pakuju kofere i odlaze tamo.

Kada na svom profilu pohvale neki restoran ili splav, pobornici oblače najbolje krpice i kreću da ga "ovjere". Moraju da "padnu" sve te uslikane krofnice i "smutiji".

Djevojčice oblikuju obrve i šminkaju se onako kako im njihov modni "guru" sa interneta kaže. Dječaci maštaju da upoznaju Bogdana Lalovića i postanu još vještiji gameri od njega. 

Svijet definitivno više nije isti. A mi? Koliko moramo da se promijenimo i prilagodimo novim tekovinama milenijalaca, čije navike, način razmišljanja i, konačno - zanimanja ruše stare temelje?

Ukoliko želimo opstati, moramo biti fleksibilni”, kaže sociolog Mirko Matijević.

“Ali nije lako generacijama koje su navikle na ljekare i profesore da odjednom, preko noći, uvažavaju nametanje novih profila ličnosti i profesija, za koje ne znaju ni čime se tačno bave. Jedino što nam ostaje je da pronađemo mjeru - poslušamo šta imaju nam reći prije nego što ih unaprijed osudimo, ali ih ni ne slijedimo po svaku cijenu”.

Prodavači magle ili majstori zanata

Istraživanja pokazuju da su na listi sve popularnijih zanimanja mladih upravo - "influenseri". To su oni ljudi koji svoje ideje iznose na internet pozornicu, zabavljaju publiku, daju joj savjete na hiljadu i jednu temu i za to dobijaju pratioce, komentare i novac. Od kada su se pojavili, ništa više nije isto.

Oni su promijenili opću sliku svijeta, poslije koje ni klasični mediji ni gosti od imena više nemaju šansu da se iskažu kao nekada. Emisije na malom ekranu više nisu glavni izvor zabave, jer se u autobusu i na drugim javnim mjestima prepričavaju smiješni video-snimci sa YouTubea. Čak su se i edukativne priče tu preselile, pa je dovoljno da na Googleu ukucate ključne riječi i izaći će vam sve što vas zanima. Da ne spominjemo tek koliko su štampani mediji izgubili na snazi i utjecaju”, objašnjava sagovornik Novosti.

I tu blogeri ili vlogeri dejstvuju. Oni znaju da će sve što objave otići u eter. Ovdje se vjerovatno potvrđuje ona izreka da svaka luda ima svoje veselje.

Kraljevi društvenih mreža s vremenom dobijaju lajkove i za najveću glupost koju objave. U početku se trude biti originalni, postavljaju kreativne snimke, preporučuju rijetka mjesta, otkrivaju trikove... A onda više ne moraju biti toliko originalni, jer se široka publika upecala", smatra sociolog.

Uvriježeno mišljenje starijih, pokazuju studije, je kako ono čime se ovi ljudi bave predstavlja samo jeftino "prodavanje magle". Populacija koja je navikla na konkretna zanimanja, u ovoj apstrakciji ne vidi smisao niti vrijednost.

I zaista izgleda kao da oni svoje gluposti proglašavaju za vrijednosti i da im mladi vjeruju. Međutim, ne treba sve generalizovati, jer postoji mnogo dobrih, edukativnih i zabavnih sadržaja koje nam blogeri i vlogeri nude. Pogledajte neke turističke putopise, historijske emisije ili muzičke špice kojih nema u formalnim medijima, pa ćete se uveriti da influnseri nisu toliko isprazni”, kaže Marko.

 Ostatak teksta možete pročitati na ovom linku.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije