Velika pješčana oluja na Marsu prijeti NASA-inom roveru

Velika pješčana oluja na Marsu prijeti NASA-inom roveru
Velika pješčana oluja koja bi uskoro mogla zaokružiti Mars prijeti jednom od tamošnjih NASA-inih rovera koji je prestao slati signale s područja na kojem se nalazi, Perseverance Valley, objavili su dužnosnici američke svemirske agencije.

Oni su doduše iskazali optimizam da će rover Opportunity preživjeti i nastaviti svoju znanstvenu misiju.

John Callas, voditelj projekta Opportunity, u NASA-inom laboratoriju u Kaliforniji otkrio je da taj rover na solarnu energiju više ne reagira na zapovijedi sa Zemlje nakon što je sve snažnija pješčana oluja već prekrila četvrtinu Marsa.

Taj robot sa šest kotača u potpunosti se oslanja na sunčevu energiju.

"Projektni tim je veoma zabrinut", rekao je Callas novinarima i dodao kako je proglašena uzbuna.

"U ovom trenutku mislimo da je rover prešao u stanje mirovanja, da je u svom modu niske energije i da će u njemu ostati dok ne bude dovoljno energije za punjenje baterija iznad određene granice", naglasio je Callas.

Hladni i udaljeni Mars je sa svojom tankom atmosferom i pustinjskim uvjetima sklon pješčanim olujama koje mogu trajati mjesecima. Opportunity je već preživio jednu takvu oluju koja je 2007. zahvatila cijeli planet.

"Kada se nebo raščisti i rover počne puniti, trebao bi početi komunicirati s nama", naglasio je Callas, izrazivši uvjerenje da Opportunity neće ostati zakopan u pijesku.

NASA-ini inženjeri su u nedjelju primili signal od rovera, no od tada im nije  odgovorio

Curiosity, još jedan NASA-in rover, koji je na Mars stigao 2012., nije u tolikoj opasnosti od ove oluje koja je zabilježena 30. maja.