U SAD predstavljen leteći taksi bez vozača: Poznato kada bi mogao biti na svjetskom tržištu

1
Radiosarajevo.ba
U SAD predstavljen leteći taksi bez vozača: Poznato kada bi mogao biti na svjetskom tržištu
Foto: Printscreen / You Tube / Wisk Aero

Startup Wisk predstavio je svoju letjelicu šeste generacije, potpuno električni četverosjed koji može letjeti bez ljudskog pilota, a uz podršku Boeinga planiraju uskoro ponuditi i komercijalne letove.

Tvrtka Wisk osnovana je 2019. godine kao ulaganje Boeinga i Kitty Hawka, nedavno zatvorene tvrtke koju financira Googleov suosnivač Larry Page. Plan saradnje je postati prva takozvana napredna tvrtka za zračnu mobilnost. Wisk tvrdi da je njegov avion šeste generacije prvi kandidat za certifikaciju letjelice s električnim vertikalnim uzlijetanjem i slijetanjem (eVTOL).

Prema pravilima FAA-e, američke Federalne uprave za zrakoplovstvo, zrakoplovne tvrtke moraju dobiti tri vrste certifikata prije pokretanja komercijalne usluge. Jedan certifikat znači da avion zadovoljava sve standarde dizajna i sigurnosti, drugi je proizvodna potvrda, ujedno odobrenje za početak proizvodnje aviona, a treći, certifikacija zračnog prijevoznika, znači da tvrtka može službeno obavljati komercijalne zračne taksi usluge.

Građani Vogošće na ulicama: I večeras održali protest, a evo šta traže

Građani Vogošće na ulicama: I večeras održali protest, a evo šta traže

Nijemci će lansirati leteći taksi širom svijeta za nekoliko godina

Nijemci će lansirati leteći taksi širom svijeta za nekoliko godina

Wiskova letjelica ima šest prednjih rotora, svaki s pet lopatica koje se mogu naginjati vodoravno ili okomito, kao i šest stražnjih rotora, od kojih se svaki sastoji od dvije lopatice, te ostaju fiksirani u okomitom položaju. Tvrtka kaže da Wisk Aero ima brzinu krstarenja od 120 čvorova, domet od 90 milja (140 kilometara) te da može letjeti na visini od 2500 do 4000 stopa iznad zemlje.

Wisk ima cilj jednog dana pružiti uslugu međugradskog letećeg taksija koji se može pozvati pomoću aplikacije, poput Ubera ili Lyfta. Plan je da u vozilu nema pilota, a njime će upravljati uglavnom sistem autopilota, uz nadzor ljudskog pilota smještenog na daljinu. Avion bi teoretski polijetao i slijetao s helidromova smještenih na krovovima zgrada.

Tvrtka je izjavila da se nada pokrenuti uslugu zračnog taksija u sljedećih pet godina, a tada predviđa obavljanje 14 miliona letova godišnje na oko 20 velikih tržišta diljem svijeta.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije