Prvi put u historiji: Sjeme s planete Zemlje proklijalo na Mjesecu

Prvi put u historiji: Sjeme s planete Zemlje proklijalo na Mjesecu
Foto: BBC / Mjesečeve biljke!

Sjeme koje je na Mjesec odnijela kineska misija Chang'e 4, proklijalo je, saopćila je Nacionalna svemirska administracija Kine.

Prvi je ovo put u historiji da je neka biološka materija počela rasti na Mjesecu, a veliki je ovo korak ka nastavku istraživanja svemira.

Kineska Chang'e 4 misija prva je u historiji naše planete koja je sletjela i počela istraživati tamnu stranu Mjeseca, onu koja se ne vidi sa Zemlje.

Sletjeli su na Mjesec 3. januara, a na letjelici su instrumenti koji će, između ostalog, analizirati tamošnju geologiju.

Biljke su prethodno rasle na Međunarodnoj svemirskoj stanici, ali nikad na Mjesecu.

Mogućnost da uzgojimo biljke na Mjesecu važno je istraživanje za dugoročne svemirske misije, poput ljudske posade koja će otići na Mars, a ovo znači da bi mogli uzgojiti svoju hranu u svemiru, te se ne bi morali vraćati na Zemlju po potreštine.

Kineska letjelica ponijela je malo zemlje u kojem su se nalazila sjemena pamuka, krompira, kvasca te jajašca tzv. voćne muhe. Biljke se nalaze u hermetički zatvorenoj kutiji na letjelici, a cilj je da se pokuša formirati minijaturna biosfera - vještačka, samoodrživa okolina.

U utorak su kineski državni mediji objavili da je sjeme pamuka već pustilo pupoljke, a objavljena je i fotgrafija uz poruku: "Završetak prvog biološkog eksperimenta čovjeka na Mjesecu."

Objasnili su i da su počeli rasti tek kad je letjelica sletjela na Mjesec, a ekipa sa Zemlje poslala signal da se vodom zalije zemlja.