Potraga za životom van Zemlje se nastavlja: Pogledajte šta je NASA do sada otkrila

Foto: Yale / Da li je Deveta planeta zaista tamo?

Potraga za životom izvan Zemlje se nastavlja. Astronomi uz pomoć NASA-inog rendgenskog opservatorija Chandra, kao i XMM-Newtona Europske svemirske agencije, pridonose nekim novim istraživanjima u potrazi i nadaju se da će postaviti temelje za buduće projekte, izvještava Space.

Istraživači koriste Chandru za proučavanje zračenja koje emitiraju zvijezde kako bi ustanovili može li egzoplanet koji kruži oko tih zvijezda biti nastanjiv.

X-zrake i ultraljubičasto svjetlo mogu, na dovoljno visokim razinama, oštetiti atmosferu egzoplaneta, smanjujući mogućnost postojanja tamošnjeg života (ili tačnije, života kakvog poznajemo).

EURO 2024 | Rumuni osvojili grupu E, Slovačka kao trećeplasirana izborila nokaut-fazu

"Bez karakterizacije X-zraka zvijezde domaćina, propustili bismo ključni element o tome je li neki planet doista nastanjiv ili ne," rekla je Breanna Binder, astronomkinja s Kalifornijskog državnog politehničkog univerziteta koja je vodila ovu studiju.

Do sada je tim proučavao 57 obližnjih zvijezda, analizirajući svjetlinu i energiju njihovih rendgenskih emisija, kao i koliko se brzo njihovi rezultati mijenjaju zbog zvjezdanih baklji.

"Identificirali smo zvijezde kod kojih je rendgensko zračenje u nastanjivoj zoni slično ili čak blaže od one u kojoj je Zemlja evoluirala", izjavila je u izjavi znanstvenica Sarah Peacock sa Univerziteta Maryland, okrug Baltimore. "Takvi uslovi mogu igrati ključnu ulogu u održavanju bogate atmosfere poput one na Zemlji."

Japanski naučnici izumili nešto što do sada niko na svijetu nije: Iznenadili cijelu javnost

Premda samo neke od 57 zvijezda imaju nastanjive egzoplanete, vjerovatno ih postoji mnogo više, samo ih još nismo otkrili.

Radi konteksta, otkrili smo više od 5.500 egzoplaneta, ali postoji još gotovo 10.000 kandidata koji su podvrgnuti evaluaciji. U konačnici, samo u našoj galaksiji Mliječni put vjerojatno postoje milijarde egzoplaneta, piše Tportal.