Ozbiljan izazov za prava: Poznata modna kompanija zamjenjuje radnike 'digitalnim blizancima'
Modni gigant H&M planira kreirati digitalne klonove svojih modela ove godine, što otvara više pitanja za industriju koja se bori s potencijalom umjetne inteligencije (AI) i njenim utjecajem na radnike.
H&M, jedan od najvećih svjetskih trgovaca odjećom ove godine planira stvoriti 30 "digitalnih blizanaca" svojih modela, iako još uvijek "istražuje" kako će se ovi avatari koristiti. Dodaje se da radi s drugima u industriji, poput agencija i samih modela, kako bi se ova inicijativa sprovela na "odgovoran način".
Modeli bi posjedovali prava na svog digitalnog blizanca, "potencijalno bi mogli raditi za bilo koji brend i biti plaćeni u svakoj prilici, baš kao i za bilo koju produkciju kampanje", rekla je kompanija.
Direktorica TV Slovenije: "Ne možemo stajati na istoj pozornici sa zemljom koja čini genocid u Gazi"
Iako je ovo obećanje o plaćanju modela za njihovu sličnost pozdravio Paul W. Fleming, generalni sekretar britanskog sindikata izvođačkih umjetnosti i zabave Equity, on je rekao za CNN u izjavi da to mora biti "podržano široko rasprostranjenim usvajanjem zaštite umjetne inteligencije u sindikalnim sporazumima i zakonima koji štite prava radnika", od kojih, kako je rekao, postoji malo.
"Utrka za 'inoviranjem" u oblasti veštačke inteligencije takođe ne sme biti trka ka dnu za povećanje profita", dodao je on. "Umjetna inteligencija ne bi bila moguća bez ljudske umjetnosti i rada, a ljudi bi trebali ostati u središtu kreativnih poduhvata."
'Qatargate' potresa Izrael: Uhapšena dva bliska saradnika Benjamina Netanyahua
H&M-ova najava već je izazvala određene reakcije u modnoj industriji, gdje su karijere mnogih radnika već nesigurne.
Sara Ziff, manekenka koja je postala radnička aktivistica koja je osnovala neprofitnu organizaciju Model Alliance sa sjedištem u New Yorku, rekla je da ima "ozbiljnu zabrinutost zbog upotrebe digitalnih replika bez značajne zaštite".
"U industriji koja je kroz povijest bila zaostatak za radnička prava, nova inicijativa H&M-a postavlja kritična pitanja o pristanku i kompenzaciji i ima potencijal da zamijeni mnoštvo modnih radnika – uključujući šminkere, frizere i druge kreativne umjetnike u našoj zajednici", rekao je Ziff u izjavi koju je objavila Model Alliance.
H&M nije prvi brend koji istražuje korištenje ovih tehnologija. Proizvođač farmerki Levi Strauss & Co. najavio je u martu 2023. da će koristiti modele generisane umjetnom inteligencijom za “dopunu ljudskih modela”. Kasnije je pojašnjeno da "ne smanjujemo svoje planove za snimanje uživo", nakon intenzivnih kritika.
U julu prošle godine, španski brend Mango pokrenuo je kampanju koju je u potpunosti generisao AI za promociju nove kolekcije svog asortimana za mlade.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.