Novo čudesno otkriće na Crvenoj planeti: Naučnici ispod površine pronašli dokaz o rezervoaru vode!

BBC / Otkriveni novi podaci o vodi na Marsu

Koristeći seizmičku aktivnost za ispitivanje površine Marsa, geofizičari su pronašli dokaze za postojanje velikog rezervoara tečne vode - dovoljne da popuni sve okeane na površini Zemlje.

Podaci iz robota NASA-e, InSight Lander, dozvolio je naučnicima da pretpostave da količina vode, koju su pronašli na Marsu, može pokriti cijelu planetu na dubini između jedan i dva kilometra, kako navode na BBC-u

InSight Lander je prvi svemirski robotski istraživač koji proučava Mars: njegovu koru, jezgro i površinu.

Je li došao kraj izbornim prevarama: CIK BiH kupuje videonadzor!

Iako je to dobra vijest za one koji prate "sudbinu" vode na crvenoj planeti, otkada je nestala prije tri milijarde godina, rezervoar ove vode neće biti dovoljan za korištenje onome ko pokuša da napravi buduću koloniju na Marsu.

Voda je locirana u malim pukotinama i porama kamenja u sredini marsovske kore, između jedanaest i dvadeset kilometara od površine planete.

Veliko otkriće naučnika na Marsu: Ostali fascinirani kada su saznali ovo - 'Nisam mogla vjerovati'

Čak i na Zemlji, ovakav vid iskopavanja bio bi izazov. No, ovaj rezervoar može poslužiti za buduća istraživanja života na Marsu, ukoliko bi bilo moguće doći do njega.

"Shvatanje vodenog ciklusa Marsa je kritično za shvatanje evolucije njegove klime, površine i kore", rekao je Vashan Wright, postdoktorant Univerzitetskog centra Berkley.

Timovi će nastaviti istraživanje, te je u planu slanje još robota i istraživačkih projekata koji imaju jednu misiju - saznati šta se dogodilo sa vodom na Marsu i da li je život ikada postojao na crvenoj planeti?

Nova istraživanja dokazuju da voda sa Marsa nije evaporirala u svemir, već je otišla u zemlju, sve do kore. Profesor Michael Manga, sa Univerziteta u Kaliforniji, koji je bio uključen u istraživanje kaže da je voda "najbitnija molekula u evoluciji jedne planete".

U posljednje tri milijarde godina, Mars je pustinja, ali prije toga, u antička vremena, bio je prepun rijeka i jezera, kako navode naučnici.

"Bez tekuće vode nema života", rekao je profesor Manga i dodao da "Ukoliko postoji naseljena okolina na Marsu, ona je duboko ispod zemlje."