Naučnici potvrdili postojanje hibrida koronavirusa: Šta dosad znamo o deltakronu?

Hina
Foto: DW / Ilustracija

Naučnici su potvrdili postojanje nove varijante koronavirusa koja kombinira mutacije iz omikrona i delte, a slučajevi zaraze novootkrivenom varijantom uočeni su i u Europi i u SAD-u.

Nova, hibridna varijanta, neslužbeno nazvana "deltakron", potvrđena je sekvenciranjem genoma koje su proveli naučnici iz univerzitetskog instituta Méditerranée Infection u francuskom Marseilleu, a otkrivena je u nekoliko regija Francuske, stoji u članku objavljenom u bazi podataka medRxiv koji još treba proći recenziju.

Prema informacijama iz međunarodne baze podataka GISAID, slučajevi zaraze "deltakronom" otkriveni su još u Danskoj i Nizozemskoj.

Sydney: Nakon napada nožem u crkvi tokom live prijenosa oglasili su se iz policije

Kalifornijska tvrtka za genetička istraživanja Helix u odvojenom je istraživanju identificirala dva slučaja zaraze "deltakronom" u Sjedinjenim Državama, a prema pisanju Guardiana, oko 30 slučajeva identificirano je u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Nova, hibridna varijanta nastala je procesom koji se naziva rekombinacija, što znači da se pacijent istodobno zarazio dvjema varijantama virusa, koje su pritom razmijenile genski materijal kako bi stvorile novo potomstvo.

Naupčnici kažu da srž "deltakrona" potječe od delta varijante, dok njezin šiljasti protein, koji virusu omogućuje ulazak u stanice domaćina, potječe od omikrona, stoji u medRxivovu dokumentu.

"Utvrdili smo da se rekombinacija može dogoditi i kod ljudi i kod životinja s više cirkulirajućih varijanti virusa SARS-CoV-2", tvitao je Soumya Swaminathan, glavni naučnik Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).

Istaknuo je kako "sada treba pričekati da se provedu precizni eksperimenti kojima će utvrditi svojstva ovog virusa". Vjeruje se da nova varijanta koronavirusa u svijetu kruži od janara, navodi GISAID.

Maria Van Kerkhove, tehnička voditeljica WHO-a za COVID-19, izjavila je da naučnici zasad nisu zamijetili nikakve promjene kada je riječ o težini bolesti u usporedbi s prijašnjim varijantama koronavirusa, no da se provode brojne znanstvene studije.

"Nažalost, očekujemo i druge rekombinacije jer se virusi tako ponašaju. Oni se s vremenom mijenjaju. Uočili smo vrlo intenzivan nivo cirkulacije virusa SARS-CoV-2. Zamijetili smo i da ovaj virus može zaraziti životinje, a zatim životinje vraćaju virus ljudima", rekla je Kerkhove.

Naučnici se slažu da je varijanta koja kombinira mutacije dviju varijanti koronavirusa "jedna od onih na koje treba paziti".