Naučnici otkrili planetu koja je duplo veća od Zemlje i na njoj nešto vrlo intrigantno...

FOTO: Pixabay / Planeta Zemlja

Otkriven je egzoplanet od strane NASA-e koji je "8.6 puta" veći od Zemlje s prisutnim gasom koji se uglavnom proizvodi od života.

NASA-in teleskop James Webb lansiran je 2021. godine na raketi Ariane 5 sa Svemirskog centra u Francuskoj Gvajani u Južnoj Americi, a prošle godine napravio je vrlo uzbudljivo otkriće.

Planeta

Egzoplaneta nazvana K2-18 b - također poznata kao EPIC 201912552 b - orbitira oko crvenog patuljka K2-18 u onome što NASA naziva "naseljivom zonom".

Srbija i dalje u panici zbog rezolucije o genocidu: Ivica Puljić im još jednom očitao lekciju

Nalazi se na udaljenosti od 124 svjetlosne godine od Zemlje i ima oko 2.6 puta veći radijus od Zemlje i 8.6 puta veću masu.

Jeste li se ikada pitali kako izgledaju vanzemaljci? Pogledajte pretpostavku jedne naučnice

Prvi put je otkriven NASA-inim Keplerskim svemirskim teleskopom koji je lansiran 2009. godine, međutim, tokom misije teleskopa Webb, atmosfera planete je detaljnije proučena.

Nalazi

Prošle godine otkriveno je da K2-18b ima "prisustvo molekula koji sadrže ugljik, uključujući metan i ugljendioksid", otkrila je NASA.

Ovo otkriće nadograđuje prethodna saznanja koja su sugerisala da bi planeta mogla biti "Hijacanska egzoplaneta" koja ima potencijal da ima atmosferu bogatu vodikom i površinu prekrivenu okeanom.

"Ove početne opservacije Webb teleskopa također su pružile moguće otkriće molekula nazvanog dimetil sulfid (DMS)," dodala je NASA.

Ali da li ovo zaista znači da ima života na planeti?

Znakovi života?

NASA objašnjava: "Mnogo metana i ugljendioksida, i nedostatak amonijaka, podržavaju hipotezu da bi ispod vodikom bogate atmosfere na K2-18 b mogao biti okean.

"Ove početne opservacije Webb teleskopa također su pružile moguće otkriće molekula nazvanog dimetil sulfid (DMS). Na Zemlji, ovaj se molekul proizvodi samo od strane života. Većina DMS-a u atmosferi Zemlje emituje se od fitoplanktona u morskim okruženjima."

Atmosfera na egzoplaneti K2-18 b

Međutim, NASA također napominje da veličina planete može ukazivati da nije pogodna za životne oblike jer "unutrašnjost planete vjerovatno sadrži veliki mantil visokopritisanog leda" ili je moguće da je njen okean "previše vruć da bi bio pogodan za život ili tečan".

Šta dalje?

Astronom sa Univerziteta Cambridge, Nikku Madhusudhan, rekao je: "Naša otkrića ističu važnost razmatranja različitih naseljivih okruženja u potrazi za životom na drugim mjestima.

"Tradicionalno, potraga za životom na egzoplanetama uglavnom se fokusirala na manje stjenovite planete, ali veći Hijacanski svjetovi znatno su povoljniji za opservacije atmosfere".

Astronauti na Jupiterovom mjesecu snimili nešto nevjerovatno: Ovo je privuklo naučnike

U petak, 26. aprila, teleskop Webb potpuno je usmjerio svoju pažnju na K2-18b u nastojanju da dalje istraži znakove potencijalnog života, posmatrajući planetu osam sati, javio je The Times.

Madhusudhan je zaključio: "Nadolazeće opservacije Webba trebale bi potvrditi da li je DMS zaista prisutan u atmosferi K2-18 b u značajnim količinama", piše Unilad.