Naučnici otkrili mogući uzrok opasne bolesti koja zahvata veliki broj ljudi u svijetu?

Foto: Pexels / Doktori zbunjeni poražavajućom statistikom

Novo istraživanje koje je objavljeno u časopisu Nature Medicine bacilo je novo svjetlo na potencijalni uzrok Alzheimerove bolesti. Naučnicisu otkrili da bi proteini nazvani "prioni", koji su poznati po tome što uzrokuju neurodegenerativne bolesti poput Creutzfeldt-Jakobove bolesti, mogli igrati ulogu i u Alzheimeru.

Prioni su abnormalno nabrani proteini koji se mogu nakupljati u mozgu i oštetiti neuronske stanice. U ranijim istraživanjima pronađeni su u mozgovima ljudi s Alzheimerovom bolesti, ali nije bilo jasno je li to bio uzrok ili posljedica bolesti.

U ovoj novoj studiji, naučnici su koristili mišje modele Alzheimerove bolesti i ubrizgali im prione. Miševi su razvili ozbiljnije simptome bolesti, uključujući gubitak pamćenja, kognitivne smetnje i neurodegeneraciju. To je dovelo do zaključka da prioni mogu biti faktor koji doprinosi Alzheimeru.

Stigle trešnje - evo koliko iznosi kilogram omiljenog voća mnogih Bosanaca i Hercegovaca

Istraživači su također otkrili da su se prioni u mozgovima miševa nakupljali u tau proteinima, koji su ključni za formiranje Alzheimerove amiloidne pločice. To je dovelo do hipoteze da prioni mogu potaknuti agregaciju tau proteina i time ubrzati napredovanje bolesti.

Ovo istraživanje još uvijek je u ranoj fazi i potrebno je provesti još puno rada da bi se potvrdila uloga priona u Alzheimeru. Ali, ova otkrića su uzbudljiva jer nude novu mogućnost za razvoj preventivnih i terapeutskih strategija za ovu bolest, javlja Svijetkulture.