Instagram, Facebook i WhatsApp mijenjaju svoja pravila: Pogledajte kako će se promijeniti računi
Meta, matična kompanija Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, objavila je u utorak 17. septembra, da će početi s uvođenjem mjera koje ograničavaju kakvom sadržaju mladi ljudi mogu pristupiti, s kim mogu razgovarati i koliko vremena provode na posebnim medijima.
Nove mjere će početi sa uvođenjem na Instagram, 17. septembra u SAD-u , ali će se na kraju implementirati i na Facebook i WhatsApp.
Nova pravila uključuju automatsko pravljenje privatnih Instagram naloga za korisnike mlađe od 16 godina, ograničavanje ko može kontaktirati tinejdžerske naloge ili ih označavati u objavama, utišavanje određenih riječi povezanih s maltretiranjem na mreži i zadavanje pristupa najrestriktivnijem sadržaju, kao i ohrabrivanje mladih ljudi da provode manje vremena na aplikaciji.
Fuad Čolpa povukao kandidaturu za izbore u Fudbalskom savezu
Roditelji i staratelji će moći da vide kome njihov tinejdžer šalje poruke i da kontrolišu kada i kako mogu da koriste aplikaciju. Gigant društvenih medija u vlasništvu Meta kaže da će implementirati više zahtjeva za provjeru starosti kako bi spriječio tinejdžere da jednostavno lažu o svojim godinama.
Šta su Instagram tinejdžerski nalozi?
Od 17. septembra, svi mlađi od 16 godina koji se pridruže Instagramu bit će prebačeni na račun tinejdžera. Postojeći računi će biti prebačeni na Teen račune u narednih 60 dana.
Google počeo s brisanjem Gmail računa: Ako želite spasiti podatke, ovo trebate napraviti
Nalozi tinejdžera će moći postaviti roditelja ili staratelja kao nadzornika koji može kontrolirati postavke privatnosti njihovih računa
Koristeći funkciju nadzora, roditelji mogu postaviti dnevno vremensko ograničenje koliko vremena se može provesti na aplikaciji ili blokirati tinejdžere da koriste Instagram u određenim periodima.
Ovo ažuriranje daje roditeljima mogućnost da aktiviraju "Sleep Mode" koji isključuje obavještenja između 22 popodne i 7 ujutro i šalje automatske odgovore DM-ovima.
Roditelji i staratelji će moći da vide teme koje je njihov tinejdžer odabrao da gleda i kome su slali poruke u proteklih sedam dana - iako roditelji neće moći da čitaju poruke svog tinejdžera.
Za postavljanje ove nove roditeljske kontrole, tinejdžer ili roditelj će morati poslati pozivnicu za nadzor. Da biste to učinili, kliknite na "Više" u donjem lijevom kutu aplikacije i odaberite postavke.
Dok roditelji mogu istovremeno nadzirati više od jednog naloga tinejdžera, tinejdžer može imati samo jednog supervizora. Kada se prihvati, tinejdžer neće moći promijeniti nijednu od postavki svog tinejdžerskog računa bez dozvole svog supervizora. Ako tinejdžer pokuša promijeniti postavku, njegov roditelj će dobiti obavještenje u kojem će se tražiti da odobri ili odbije promjenu.
Dr. Rachel Rodgers, vanredni profesor primijenjene psihologije na Univerzitetu Northeastern, kaže "Instagram tinejdžerski nalozi odražavaju važnost prilagođavanja online iskustva tinejdžera njihovim razvojnim fazama i implementacije odgovarajuće zaštite".
Novi oblik oglasa na YouTubeu: Sve više korisnika prijavilo da se sad i ovako prikazuju reklame
Teen računi neće moći promijeniti nijedno od svojih ograničenja bez odobrenja roditelja ili staratelja koji ih nadzire. Naravno, tinejdžeri će biti u iskušenju da lažu o svojim godinama kako bi zaobišli ove kontrole, ali Instagram kaže da poduzima mjere da to ograniči.
Platforma će zahtijevati od tinejdžera da potvrde svoju dob kada prvi put naprave račun ili ako pokušaju napraviti novi račun sa rođendanom odrasle osobe. Osim postavljanja slike njihove lične karte, Instagram testira upotrebu video selfija koji će koristiti AI za procjenu starosti korisnika.
Korisnici također mogu imati zajedničkog pratioca koji će jamčiti za njihovu dob pod uvjetom da je korisnik stariji od 18 godina. Instagram kaže da je "izgradnja tehnologije za proaktivno pronalaženje naloga koji pripadaju tinejdžerima i njihovo automatsko postavljanje u zaštićene postavke prilagođene uzrastu."
Ova tehnologija će navodno moći da otkrije naloge tinejdžera čak i ako oni navode rođendan odrasle osobe. Testiranje ove tehnologije počet će u SAD početkom sljedeće godine.
U izvještaju se navodi da do 95 posto američke djece u dobi od 13 do 17 godina koristi društvene mreže, a gotovo 40 posto djece uzrasta od 8 do 12 godina također. "U ovom trenutku još nemamo dovoljno dokaza da utvrdimo jesu li društveni mediji dovoljno sigurni za djecu i adolescente", navodi se u uvodu izvještaja i navodi pretjeranu upotrebu, štetan sadržaj, maltretiranje i eksploataciju kao glavne oblasti za zabrinutost.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.